אבטחה אישית: המקרה של ראש מועצת ג'דיידה-מכר

28.10.2014

לאחרונה פורסמה באתר mynet כתבה ובה נכתב כי משטרת ישראל המליצה לאבטח את ראש מועצת ג'דיידה-מכר, מוחמד שאמי, בעקבות חשש לחייו. עם זאת, שאמי סירב לקבל מאבטח אישי. המלצת המשטרה הייתה אבטחה אישית של ראש המועצה לאור דרגת האיום הגבוהה ביותר, אך לאור הסירוב שלו, הוגברה הנוכחות ביישוב ומסביב לביתו. במקום נמצאים בין היתר אמצעי אבטחה נוספים ובהם מצלמות.

המשטרה החליטה על שומרי ראש עבור שאמי, מכיוון שלאחרונה נרשמו שני אירועי ירי לבניין המועצה, בהם היורים נמלטו מהמקום. המשטרה חושדת שקיים קשר בין אירועי הירי להחלטה של שאמי הקשורה בהפעלת מזנונים במוסדות החינוך.

כיצד נקבעת דרגת האיום הגבוהה?

חברת אבטחה מסייעת למשטרה בכל הנוגע לשומרי ראש

הכותרת מאתר mynet – חברת אבטחה BTS

קיימות שש דרגות איום שונות, ולפיהן נקבעת רמתה של אבטחת אישים – בין אם על ידי חברת אבטחה או המשטרה עצמה. דרגת האיום הנמוכה ביותר היא 1 והיא מתקיימת בשגרה מתוקף תפקיד המשטרה והרשויות בישראל. דרגת האיום הגבוהה ביותר כאמור היא 6. חטיבת האבטחה במשטרת ישראל קובעת מהי דרגת האיום הרלוונטית בעקבות מידע קונקרטי על פגיעה אפשרית באדם.

המאיים הפוטנציאלי יכול להיות אדם עצמאי, עבריין פלילי, ארגונים ומשפחות פשע ואזרחים שאינם מרוצים ממדיניות מסוימת. ההחלטה אם להציב מאבטחים אישיים או שומרי ראש לעובד ציבור, מתקבלת על סמך רמת האיום, המאיים הפוטנציאלי, המוטיבציה שלו לממש את האיום, יכולותיו ומהימנות איומיו.

עלות סל אבטחה עשויה להגיע במקרים רבים לכמה אלפי שקלים ובמקרים קיצוניים אף למיליון שקלים. במקרה המדובר, דרגת האיום היא הגבוהה ביותר ולכן סל האבטחה יהיה מקסימלי ויכלול מאבטח אישי, שומר בבית ובלשכה, שערים לכלי רכב ואף להולכי רגל, מערכות אזעקה והתרעה, מצלמות אבטחה, לחצני מצוקה ועוד.

ומה אם האדם המאוים מסרב לאבטחה?

במקרה המדובר, ראש המועצה סירב לקבל אבטחה אישית ולכן ננקטו צעדים שונים מבלי להצמיד אליו מאבטח אישי. כאשר אדם מסרב לכך, באפשרותו לחתום על ויתור, אך עליו לדעת כי הוא נוטל את האחריות על עצמו בכל מקרה שלא יגיע. כאשר הוא מסכים למאבטח אישי, קיים בדרך כלל שיתוף פעולה בין המשטרה לבין חברת אבטחה שמקצה שומרי ראש לצורך המשימה.



סגור לתגובות.