אבטחה אלימה – המאבטחת הגיבורה שעצרה את העבריין

19.12.2012

המאמר נכתב על ידי אל"מ (במיל') בני טל – מייסד ובעלים של חברת האבטחה בי.טי.אס סקיוריטי

השבוע ירה עבריין חמוש בנשק חי לעבר מאבטחת ששהתה לפנות בוקר בעמדת הש"ג בכניסה למתקן בטחוני בעיר בני-ברק ואף הצליח לחטוף את נשקה ונס מהמקום מייד לאחר מכן. בסופו של מרדף שנמשך כשעתיים הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון. כל זאת לא לפני שהמאבטחת שעמה התעמת ירתה בו ופצעה אותו בידו.

בני טל - אבטחה אלימה

מהחקירה עולה כי החשוד הגיע לפתחו של מפעל "אלישרא" בסמוך לשעה 06:00 בבוקר, חטף את נשקה של המאבטחת, ירה בה מטווח הקצר ופצע אותה באורח קל-בינוני. לאחר מכן פינה צוות מד"א את המאבטחת לבית החולים "איכילוב" לשם קבלת טיפול.

האימונים הסדירים אפשרו ללוחמות להיות ערוכות לכל תרחיש

מדובר על אירוע חמור מאוד שיכול היה להסתיים במותה של המאבטחת שרק עשתה את עבודתה אך למרבה המזל הסתיים במעצרו של החשוד וללא כל אבידות בנפש. למקרה דנן מצטרף מקרה אחר שאירע רק לפני 10 ימים לערך ובו ירתה לוחמת מג"ב  למוות במחבל שניסה להרוג את חברה.

בשני המקרים נלחמו הבנות כמו אריות ולא היססו לחתור למגע ולפגוע באויב. ההתנהלות הנכונה של שתי הבנות היא בעיקר פועל יוצא של אימונים רבים והדרכה נכונה שסייעו להן להיות ערוכות לכל תרחיש באשר הוא – בשעות היום והלילה כאחד.

שני המקרים הללו חידדו בפעם המי יודע כמה את החשיבות העצומה הטמונה בקיומם של אימונים סדירים – הן כאלה השמים דגש על כושר גופני והן אחרים שמדגישים דווקא את מיומנויות השימוש בנשק. השילוב בין שני הממדים האלו הוא הכרחי ככל שמדובר בהכשרתם של המאבטחים האחראים על אבטחת מבנים, על אחת כמה וכמה, מתקנים בטחוניים או לחילופין על שלום הציבור



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.