אבטחה אלימה של מנכ"ל אשר פיטר עובדים אלימים

02.01.2013

המאמר נכתב על ידי אל"מ (במיל') בני טל – מייסד ובעלים של חברת האבטחה בי.טי.אס סקיוריטי

לצערנו עובדים אלימים משרים פחד על המנהלים, לא מבצעים את עבודתם, מפרים הוראות ובתגובה המנהלים חוששים לפטר אותם.  לאחרונה פנה לחברתנו מנכ"ל שבמפעלו מועסק עובד עם עבר פלילי שלא עובד, משרה אווירה איומה במפעל ובתגובה הוחלט לפטרו.

כיצד מטפלים בעובד סורר ?
הבעיה היא שלאף אחד אין את האומץ לפטרו נוכח תגובת הנגד שתבוא לאחר הפיטורין..בתגובה הכנסנו חמישה מאבטחים חסונים במיוחד למפעל על מנת שיעניקו בטחון לעובדים, למנכ"ל ולהנהלה. במקביל גם העובד האלים נרגע באופן מיידי. מסתבר שהפגנת כוח נותנת תחושה רגועה. התמקמנו במפעל למשך מספר ימים עד קיום השימוע לעובד שעבר בדיקה יסודית של המאבטחים בהגזמה ובאלימות מידתית מרגיעה. מטרת הבדיקה לוודא כי אין נשק ואין חומרים כימיים שיכולים לפגוע במנכ"ל.

בני טל

בני טל – אבטחה אלימה

שני מאבטחים חסונים התמקמו משני צידי הדלת, בזמן שהעובד נכנס לשימוע. המנכ"ל בישר לעובד כי מאחר והוא אינו מקבל מרות ממנהליו, אינו מבצע את עבודתו כראוי ויוצר סביבת עבודה לא נעימה. העובד זעם והחל לגדף את המנכ"ל ולנסות לפגוע בו. כאן נכנסו המאבטחים לתמונה ללא הפעלת אלימות, אלא במטרה להרגיע את הרוחות ולהסביר את המצב.

אבטחה סביב השעון
מנגד, העובד בשלו. ממשיך לקלל ומנסה לפגוע במנכ"ל, בנקודה הזו המאבטחים הרימו אותו בהחלטיות רבה והוציאו אותו מחוץ למפעל והוסבר לו שלא יחזור יותר למפעל. מנגד, העובד המפוטר הצהיר כי יחזור עם חברים ויגיע לפגוע במנכ"ל גם בביתו.

החל מרגע זה השתנתה אסטרטגיית האבטחה. מאבטחה רגועה עברנו לאבטחה אלימה עם קווים שלא עוברים. המנכ"ל מאובטח 24 שעות ביממה גם בביתו ובמשרד. המאבטחים הונחו לא להכניס את העובד או חבריו למפעל ובעת הצורך להזמין משטרה. למחרת, הגיע העובד מלווה בחבריו להיכנס בכוח למפעל ולהתפרע. המאבטחים שבמקום מנעו ממנו להיכנס.

נשארנו במפעל לשבוע. העובד קיבל את הפיצויים והתוספות שהובטחו לו והבין כי לא ישתלם לו לחזור למפעל.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.