אבטחה לח"כ ישי: החלטה נבונה ואחראית

25.12.2014

לאחר שחבר הכנסת אלי ישי החליט לצאת לדרך פוליטית חדשה ולהקים מפלגה שתתמודד בבחירות כאלטרנטיבה לש"ס, הדבר הביא להתלהטות במגזר החרדי. בין היתר, הדבר הוביל לאירוע חריג במסיבת העיתונאים שבה הכריז על הקמת המפלגה – פעילי ש"ס, מפלגתו הקודמת של ישי, התעמתו עם תומכיו וניסו להגיע אל חבר הכנסת. כתבה בנושא פורסמה בחדשות 2 ובכלי תקשורת נוספים.

כותרת הכתבה מאתר מאקו (צילום מסך)

כותרת הכתבה מאתר מאקו (צילום מסך)

המאבטחים במקום הוציאו את חבר הכנסת ישי מהאולם כדי שלא ייתקל בפעילי ש"ס. כמו כן, הוחלט על הצמדת אבטחה לישי, על מנת להתמודד עם האיומים הנשקפים לו. לפי אחת העדויות שפורסמה באתר "כיכר השבת", חלק מהפעילים באותו אירוע במלון רמדה, צעקו לעבר ישי שהם "יקברו אותו" ו"נפגע באלי ישי הבוגד עם דם בעיניים". בשל החשש לחייו, הוצמדה לו אבטחה.

בימים האחרונים מסתובב חבר הכנסת הפורש מש"ס עם אנשים מטעם חברת אבטחה ועם לוחמי יס"מ – כך למשל, הוא הגיע לאירוע הדלקת נרות חנוכה לפני מספר ימים בכיכר ציון בירושלים, מוקף באנשי אבטחה.

האם ההחלטה להצמיד אבטחה לישי נכונה?

אם אכן העדויות על איומים מצד פעילים לעבר ישי נכונות, ההחלטה שהתקבלה נבונה ואחראית. אין טעם לוותר על חברת אבטחה או מאבטחים אישיים לישי, רק בשל מניעים תקציביים, ובכך לחשוף אותו לאיומים הנשקפים לו. סביר להניח שקומץ פעילי ש"ס המתעמתים עם פעילי ישי אינם מהווים סכנה עבור חבר הכנסת, וההחלטה התקבלה בעקבות מידע מסוים שהוביל את גופי הביטחון לא לקחת סיכונים. בהחלט ניתן להניח שבתקופה הקרובה נראה את אלי ישי מוקף במאבטחים – והדבר יעביר מסר לאותם גורמים, שקיימת היתכנות שמנסים לפגוע בו.

עד מתי ניתן להשתמש במאבטחים?

אחת השאלות המתבקשות היא למשך כמה זמן ניתן יהיה להצמיד לחבר הכנסת ישי אבטחה אישית. נראה כי כעת מדובר בתקופה רגישה שבה מערכת הבחירות "מחממת מנועים", ובכלל, הפרישה של ישי מש"ס עדיין טרייה מאוד. יש להמשיך ולהצמיד אבטחה אישית לישי בימים ובשבועות הקרובים. ברור שהדבר לא יימשך לנצח, אך כאשר מעוניינים לבחון את הסרת האבטחה, יש לשקול זאת בכובד ראש ממניעים ענייניים גרידא, ולא ממניעים כספיים.



סגור לתגובות.