תקיפות הסגל הרפואי בבתי החולים – תופעה שחייבים לעצור

12.03.2013
בני טל

בני טל – אבטחת צוות הרופאים

תקיפת אנשי הצוות בבתי החולים לא יורדת מהכותרות. רק במקרה של חברת אבטחה מיומנת ניתן יהיה לטפל בתופעה הקשה. 

בשנה האחרונה אנו עדים להחמרה מדאיגה של אלימות בבתי החולים. אנשים מרשים לעצמם לתקוף אנשי סגל רפואי והנושא מתקבל כמובן מאליו, ברגע שהפרסונל הרפואי לא מתנהג או מבצע את תפקידו לראות עיניו של האנשים בבית החולים. התקיפות הן קשות אלימות ומסוכנות כי הם פשוט לוקחים כל מה שבא ליד ותוקפים באמצעותו את הצוות הרפואי. מדינת ישראל חייבת להחמיר עם האנשים האלה בדרגת ענישה גבוהה במיוחד, כל עוד לא תהיה ענישה חמורה מקרים כאלה יישנו. יש לעצור תוקפים כאלה עד לתום ההליכים ולא לשחרר אותם.

מה ניתן לעשות ?
מעצר עד תום ההליכים מהווה התראה חמורה לתוקפים מאחר שמדובר לרוב בעבריינים, או כאלה על סף היותם עבריינים שמבחינתם לא קריטי להם אם יהיה להם עוד תיק או עוד משפט, מאחר שהם יודעים שביום למחרת הם ישתחררו לדרכם. במקביל לעונשים בתי החולים חייבים להיערך בצורה אחרת. כיום בתי החולים מאובטחים אל מול פיגועי טרור, מדובר באבטחה למניעת חבלה, אך לנוכח המצב חייבים לדאוג לאבטחה ביטחונית, חברת אבטחה אלימה שתדאג לסדר ולמשמעת בבתי החולים אל מול אזרחים ישראלי לא מתורבתים.

חברת אבטחה מסודרת תוכל לדאוג לביטחונם של אנשי הצוות הרפואי. חברת שמירה ואבטחה לא חייבת להיות חמושה. המאבטחים מאומנים בקרב מגע, אנשי אבטחה מסיבית שתרתיע את האנשים ותגרום להם לחשוב פעמיים לפני תקיפה לא חוקית של אנשי הצוות הרפואי.  מאבטחים מיומנים יידרשו להגיע בתוך דקות ספורות לזירת האירוע ועל כן אליהם להכיר את בית החולים כמו את כף ידם. חשיבות לזמן ההגעה יכולה לקבוע עניין של חיים ומוות. במידה והגיעה חמולה למחלקת יולדות ולדעתם לא קיבלו טיפול ראוי בזמן, במידה והמאבטחים נמצאים במיון הם יכולים לטפל במקרה בשניות.

כיום יש למאבטחים את היכולת לאזוק מתפרעים עד להגעת המשטרה וניתנת להם האפשרות להפעיל כוח סביר ולהיות אבטחה אלימה והתקפית. במידה ומאבטחים רואים כי חובטים ברופא אז הם צריכים לתקוף את התוקפים ולהגן על הצוות הרפואי. חברת האבטחה BTS מיומנת ויודעת לשלוח מאבטחים מאומנים המסוגלים להתמודד עם מספר רב של מתפרעים ועל החוק לגבות מקרים כאלה. רק בשבוע שעבר נתקלנו במקרה חמור בחדר מיון בבאר יעקב בו התפרעו ילדים של מטופל. תקיפות בבתי החולים נהפך לטרנד ואת התופעה הזו צריך להפסיק.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.