אבטחת אזרחים במהלך נסיונות חיסול עבריינים

14.11.2012

רק בשבוע שעבר דיווחו מערכות החדשות בהרחבה על כך שבמהלכו של מבצע חיסול בעולם התחתון, אשר במסגרתו נפתחה אש לעבר שני אנשים במחלף וולפסון, נפצע הולך רגל, שרק עמד במעבר החציה הסמוך, באורח קשה. למרבה הצער, אין זו הפעם הראשונה בה זה קורה ואין כל ספק ששלטונות החוק במדינת ישראל חייבים לעשות ככל יכולתם על מנת למנוע את הישנותם של תרחישים דומים.

בני טל

שיתוף פעולה בין שלוש הרשויות הוא צו השעה

ברור ונהיר הוא שאין זו אשמתו של עובר האורח אשר מצא את עצמו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אל לנו להגיע למצב בו אזרחי ישראל יחששו לנוע ממקום למקום מחשש כי ייפגעו. בדיוק כאן, באה לידי ביטוי במלוא עוצמצה, החובה של רשויות החוק, ובראש ובראשונה של משטרת ישראל, למנוע פגיעה בחפים מפשע בכל מחיר ותוך שימוש בכל המשאבים העומדים לרשותם.

אך החובה הזו לא מוטלת אך ורק על המשטרה. מדובר כאן על מאמץ משולב ואינטגרטיבי של כל שלוש הרשויות במדינת ישראל: החל מהרשות המחוקקת שחייבת להכניס לספר החוקים התייחסות מפורשת למקרים מהסוג זה, דרך הרשות המבצעת שמיוצגת במקרה דנן על ידי המשטרה, וכלה כמובן ברשות השופטת שמייצגיה, השופטים, חייבים למצות את מלוא חומרת הדין עם העבריינים המופיעים לפניהם.

אין מקום לרחמים

לא בכדי נאמר במקורות כי מי שמרחם על אכזרים, הרי שסופו להתאכזר לרחמנים. זוהי התחושה הרווחת היום בציבור הישראלי אשר מרגיש כי הכנסת, המשטרה ובתי המשפט לא עושים מספיק על מנת להקפיד על כלל ברור אחד: פגיעה בחפים מפשע היא קו אדום שהנו בבחינת ייהרג ובל יעבור.

לשם המחשה, על חברי הכנסת לקבוע באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשני פנים, כי בפני עבריין שמואשם בביצוע ניסיון חיסול בו נפצעו\נהרגו אזרחים חפים מפשע – יעמוד גזר דין כפול ואף משולש. כמובן שהדבר נכון גם לגבי העבריינים וגם לגבי השולחים כאחד, כך שכל מי שמתכנן פעולה דומה יחשוב פעמיים האם הפשע משתלם.

לסיכום, אין זה משנה עד כמה חמור הסכסוך בין העבריינים, הפגיעה באזרחים חפים מפשע חייבת להיות מבחינתם מחוץ לתחום. אל נא לכם לטעות, למען הסר ספק, תופעת הטרור העברייני הוא במידה רבה חמורה יותר ממעשי טרור בעלי צביון לאומי המבוצעים על ידי האויב – ועל כל הגורמים המעורבים בדבר להתגייס על מנת למגרה בהקדם האפשרי.

לקריאת הדיווח המלא אודות ניסיון החיסול בחולון – לחצו כאן



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.