אבטחת הדוגמנית נעמי קמפבל בפריז

08.01.2013

דוגמנית העל נעמי קמפבל נפצעה במהלך שוד תכשיטים בפריז. מקרה שיכול היה להימנע לו  הייתה שוכרת קמפבל חברת אבטחה שתגן עליה במהלך הביקור בבירת צרפת.

דוגמנית העל נעמי קמפבל טסה לפריז לתצוגת אופנה יוקרתית. קמפבל, ייצוגית ואופנתית כהרגלה ענדה את מיטב קולקציית התכשיטים תוך שהיא מדגימה ומבליטה את סט התכשיטים יקר הערך. מדובר בחלק אינטגרלי מהשואו שסובב דוגמניות במעמדה ואין שום סיכוי שהיא הייתה מוותרת על השואו הזה, גם מתוך ידיעה כי עלולים לשדוד אותה.

לארגוני פשע ועבריינים ברחבי העולם ישנו מנגנון איסוף מודיעים נרחב, בדיוק כמו לצבאות המערב שעוסקים באיסוף מידע. לאחר שיש בידם את המידע הדרוש, הם יכולים לבצע את השוד. אופי איסוף המידע הוא לפרטי פרטים, מאחר ומדובר בשוד עם הרבה מאוד כסף מאחוריו.

להפעיל חברת שמירה ואבטחה אמנם יכול להגיע לעלויות כבדות, אך אנשים בסדר גודל של נעמי קמפבל חייבים להסתובב עם שומרי ראש ואבטחה צמודה בעולם. הם יכולים להיות בקלות יעד לחטיפה תמורת כופר, או לביצוע שוד מזוין לפי מידע מוקדם שנאסף.

חטיפות אישים מפורסמים במידה ואינם מאובטחים נפוצות מאוד ולרוב אינן מגיעות לתקשורת או למשטרה. מבוצע תשלום כופר והחטוף חוזר לביתו כאשר הוא בריא ושלם, אמנם פחות כמה מיליונים, אבל בחיים. למעשה, בכל פעם שמערבים את המשטרה, מעמידים את החטוף בסכנת חיים וברוב המקרים הוא נפצע קשה, או במקרים חמורים יותר אף נהרג.

בני טל

בני טל - אבטחת נעמי קמפבל

במקרה של דוגמנית העל המובא כאן, במהלך הביקור בפריז ניסתה קמפבל לתפוס מונית, אך שודד אלים ארב לה ופצע אותה ברגלה במהלך השוד תוך שהוא גונב את התכשיטים היקרים. יש לקמפבל מזל רב שהיא הייתה במקום ציבורי, אחרת סביר להניח כי חייה היו בסכנה.
במידה וקמפבל הייתה שוכרת חברת אבטחה עם ארבעה שומרי ראש מקצועיים, ניתן היה למנוע את השוד ואת כל מה שהוביל לו – הפציעה ברגל וניתוח שסביר להניח ויפגע בדוגמנית המבוקשת בעתיד הקרוב. חברת אבטחה לאנשי ציבור מהווה כוח הרתעה ומונעת מעשי שוד ורצח. כמובן שהכול תלוי באיכות המאבטחים ושומרי הראש אשר מסוגלים לקלוט תנועות חשודות, אנשים שנמצאים במקומות שאין להם מה לחפש שם. חלק מהטכניקות הידועות הן גיוון בסדר היום, החלפת מכוניות, נסיעה בשיירות דמה ובמקרים קיצוניים בהם קיים איום ממשי על החיים שכירת כפיל שיוצא ברכב הרגיל, אך הגורם המאובטח יוצא מדלת אחורית וברכב שונה לגמרי.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.