אבטחת השיפוץ של שוק התקווה

מאת: אל"מ במיל. בני טל

שוק התקווה ידוע לכולם כאזור רווי בעבריינות ופעילות לא חוקית. בשוק מסתובבים ופעילים לא מעט עבריינים לשעבר ואנשים אלימים, המבצעים בו פעילות עבריינית מסביב לשעון. לפני מספר שנים, החליטה עיריית תל אביב לשפץ את השוק, בכדי להפוך אותו לנעים יותר ובטיחותי יותר. מעדי העירייה, אשר אילצו את הפסקת המסחר בשוק לזמן מסויים "פגעו" גם בעסקים הלא חוקיים בשוק ואלו כמובן – הביעו את התנגדותם.

שוק התקווה | חברת אבטחה | חברת שמירה ואבטחה

שוק התקווה לאחר השיפוץ. צילום: ד"ר אבישי טייכר

בתחילה, הביאה העירייה קבלן אשר תוך מספר ימים בודדים החליט להפסיק את העבודות. לאחר מכן, הובא קבלן שני אשר הוברח גם הוא מהר מאוד, וכך התחלפו להם קבלנים, עד אשר הבינה העירייה כי אין ברירה אלא לאבטח את הקבלנים העובדים בשטח.

במהרה, פנתה אלי העירייה, בבקשה שחברת האבטחה שלי – BTS, תאבטח את הפעילות בשוק ותאפשר את השיפוץ כסדרו ללא הפרעות ומבלי שיפחידו את הקבלנים והפועלים.

 

חומת אבטחה אנושית
למשימה זו נערכנו כמו מבצע צבאי. סגרנו את כל דרכי הגישה לשוק עם קונצרטינות ומחסומים בטון יצוק. בשטח הדלקנו פרוג'קטורים גבוהים וחזקים, אשר הפריעו לפעילות הלילה הלא רצויה ומנעו מהעבריינים להתקרב לאזור. ברגע שהאזור כוסה על ידינו – נקרא הקבלן לשוב לעבוד במקום.

לאחר תחילתן המחודשת של העבודות, הגיעו גורמים עברייניים לשטח וניסו לייצר פרובוקציות, כגון: איומים מילוליים, דחיפות ואף איומים בנשק חם. אך כל אלו, לא הצליחו לפרק את האבטחה הכבדה שהצבנו במקום ואף העבריינים עצמם הבינו כי אל להם לנסות ולהגשים את איומיהם, וכך נמשכה לה העבודה ללא הפרעה.

כיום ניתן לראות את שוק התקווה עומד בסטנדרטים בינלאומיים, עם קירוי נגד שמש וגשם, רצפה נגד החלקה הניתנת לשטיפה וחיטוי והאווירה – אותה האווירה הטובה של פעם.



קטגוריות:מאמרים