אבטחת מדונה בביקורה בישראל

30.05.2012

מאת: אל"מ בני טל

מאז ומעולם אהבו אמנים שונים להגיע לישראל, הן מאהבת הקהל והן מתוך הרצון להופיע בארץ הקדושה של שלושת הדתות הגדולות. עם זאת, לא פעם קיבלו אמנים ומפורסמים איומים על חייהם בעקבות רצונם להגיע לכאן, על ידי קבוצות של קיצוניים וקבוצות חרם למיניהן.

כאיש ביטחון ותיק ומנוסה, הזדמן לי לא פעם לאבטח מפורסמים אשר הגיעו ארצה, החל מרגע נחיתתם בארץ ועד לעזיבתם. בימים אלו, כאשר הזמרת מדונה הגיעה להופיע בישראל בפעם השניה, שאלות האבטחה עולות שוב ושוב ללא הרף ובמאמר הבא אסביר כיצד זה נעשה.

צפו בסיקור ביקורה של מדונה עד כה, מחדשות ערוץ 2:

חלוקת הכוחות

אבטחת סלבריטאית כמדונה, מתחלקת למספר כוחות.

ראשית, ישנו הכוח האורגני אשר מגיע מארה"ב ומסתובב עם הזמרת בכל העולם. כח זה, מורכב בדרך כלל מאנשים יוצאי כוחות הביטחון והביון האמריקאים, שכבר עשו וראו את הכל ויודעים כיצד להתמודד עם מבצעי אבטחה שכאלו. כוח זה, איננו רשאי לשאת נשק והינו מחוסר סמכויות רשמיות במדינות אליהן הוא מגיע.

ניסיון של שנים – אל"מ בני טל מאבטח את שחקני דאלאס בישראל

כוח אבטחה זה, מתחבר לכוח המקומי, אשר מנוהל תחת פיקודו. כחודשיים לפני הגעת אמן בסדר גודל של מדונה, מגיע בדרך כלל כוח חלוץ, אשר בודק את כל האזורים בהם צפויה מדונה להסתובב, החל מרגע נחיתתה, ליציאה המאולתרת והמהירה מנתב"ג והדרך להברחתה למלון המארח.

בנוסף, בודק הצוות את המקומות בהם תתארח הזמרת במסגרת אירועים שונים, כגון מרכז הקבלה, חוף הים ומסעדות שונות. כמובן שעל הכוח לדאוג גם לשלומם של פמלייתה של מדונה, החל מבני משפחתה ואורחיה האישיים (כגון השחקן ג'ורג' קלוני אשר הגיע עמה לישראל) וכלה באנשי הצוות וההפקה.

לפי העיתונות, מסתבר כי צוות האבטחה של מדונה דאג לכפילה אשר נראית בדיוק כמוהה, אשר נועדה להטעות את העיתונאים וכמובן גם את המפגעים הפוטנציאליים. אך גם תרגיל זה איננו מונע את הצורך לייצר סביב הזמרת ואורחיה סביבה סטרילית לחלוטין (דבר קשה ביותר כאשר מדובר באנשים אשר עשויים לשנות את הלו"ז ללא הפסקה ומקשים על הבדיקות המקדימות של הכוח החלוץ).

איומים לרוב

לצערנו, גופים קיצוניים רבים ישמחו לפגוע בביקוריהם של אמנים בישראל, וליצור הרתעה אשר תגרום לביטול הגעתם של אמנים בעתיד. חשוב מאוד שמדינת ישראל תיתן את דעתה על הביקור ברמה הממלכתית, במיוחד כאשר מדובר באמנים בסדר גודל של מדונה, אשר יש לה כוח השפעה עצום על דעותיהם של אנשים מעבר לתחום המוסיקה.

לסיכום, הגעתה של מדונה לארץ למרות כל האיומים, עשויה לאותת לאמנים רבים כי אין צורך להכנע לגורמים הקיצוניים אשר מעוניינים להשליט פחד בעולם ובישראל בפרט. כולי תקווה שאמנים רבים יוסיפו להגיע לכאן ושהמדינה אכן תלמד להוקיר את השירות הנפלא שהם עושים עבורה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.