אבטחת נשיא ארצות הברית בזמן בחירות

27.11.2012

הבחירות בארצות הברית כבר הסתיימו ואין כל ספק שמלבד אובמה ורומני שאבן נגולה מעל ליבם – כל אחד מסיבותיו שלו, הרי שגם צוותי הביטחון והשירות החשאי המתוגברים שהופקדו בשנה האחרונה על בטחונם של שני המתחרים – יכולים לנשום לרווחה.

בני טל - אבטחת אישים

אל"מ (במיל') בני טל מאבטח את ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ונשיא מדינת ישראל שמעון פרס

קהל התומכים עלול להוות איום ישיר על הנשיא

האתגר הקשה ביותר בכל הנוגע לאבטחתו של נשיא מכהן, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנשיא ארצות הברית, טמון כמובן במציאת האיזון שבין הצורך לאבטחו בצורה הדוקה לבין רצונו לפגוש פנים מול פנים את תומכיו שכמובן יכולים להוות עליו איום תאורטי. יתרה מזאת, לוח הזמנים הקדחתני של תקופת הקמפיין מקשה עוד יותר על תיאומי האבטחה הנדרשים והופכים את המלאכה לקשה שבעתיים.

חשוב לזכור כי במקביל לצוות האבטחה הצמוד שמלווה את הנשיא לכל כנס בחירות באשר הוא, הרי שלא ניתן להתעלם מצוות האבטחה המקדים (Advanced Security Team) שכשמו כן הוא, מופקד על הגעה מוקדמת למקום הכינוס ועל סריקתו היסודית על כל המשתמע מכך. בין היתר יבדקו חברי צוות האבטחה המקדים את קירות ותקרת החלל וזאת מחשש להימצאותם של מכשירים מבוססי תקשורת סלולרית אשר באמצעותם ניתן להפעיל פצצה המוטמנת באולם בשלט רחוק.

מעבר לכך, צוות האבטחה בודק מבעוד מועד את זהותם של כל מוזמני האירוע תוך שימת דגש על אנשים בעלי עבר בעייתי הכולל הסתבכויות עם החוק ורישום פלילי. כמובן שגם במהלך האירוע כל צוותי האבטחה סורקים באופן מתמיד את האורחים בחיפוש אחר המתנקש הפוטנציאלי. אחרי הכל היו דברים מעולם.

ארבעת מעגלי האבטחה של הנשיא

מעגל האבטחה הרביעי והרחוק ביותר מהנשיא מורכב מכוחות המשטרה המקומיים שמאבטחים את הדרכים שמובילות את הנשיא משדה התעופה למקום המפגש. בין היתר הם מופקדים על חסימת הכבישים ושבילי הגישה כך שהנשיא יוכל להגיע למחוז חפצו ללא הפרעה. המעגל השלישי הוא מעגל האבטחה הסמוי של הנשיא אשר נמצא בעיקר סביב מקום המפגש ובתוכו ומתחזים לטבחים ומנקים. למקרה הצורך ולעת חירום הם מצוידים בכלי נשק ומכשירי קשר.

המעגל השני הוא מעגל האבטחה הגלוי של אנשי האבטחה אשר ממוקמים בכל חדר, מסדרון ואפילו הגג. לבסוף, המעגל הראשון מורכב כמובן מאנשי האבטחה המוצמדים לנשיא, למשפחתו ולפמלייתו הקרובה. אלו הם האנשים בעלי הכישורים המקצועיים הגבוהים ביותר וכמובן שבכל רגע נתון עליהם להיות מוכנים להגן בגופם על הנשיא ולהקריב את חייהם למענו.

שומרי הראש והמאבטחים עושים עבודת קודש קשה מאין כמוה ומלאכתם הופכת להרבה יותר סבוכה כשמדובר בתקופת בחירות ובעבודה רצופה של 16 שעות בלי הפסקה. על מקבלי ההחלטות – ובראש ובראשונה על הנשיא להצדיע להם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.