איך לבחור חברת אבטחה פרטית?

24.02.2013

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה נפתחים במשטרת ישראל למעלה מ-300,000 תיקים בגין עבירות שונות. לדוגמא, בשנת 2012, מדובר היה ב-329,828 עבירות אשר הגיעו לכדי פתיחת תיק במשטרה. bts security company

כ-50% מהעבירות המבוצעות בישראל הינן עבירות רכוש כגון פריצה, שוד, גניבה וכדומה. כמו כן, מיותר לציין כי המדינה נמצאת בעימות ביטחוני תמידי ואזרחיה נתונים לאיומי פשיעה לאומנית. כיום, כוחות הביטחון אינם מסוגלים להתמודד עם כל סכנה ופגיעה בציבור.

אי לכך, יותר ויותר אזרחים בישראל נעזרים בשירותי אבטחה פרטית. מדובר בהתקשרות עם חברת אבטחה פרטית אשר מעניקה ללקוח שירותים מגוונים כגון הגנה מפני אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), פשיעה פלילית, עבריינות רכוש ועוד. ישנן למעלה מ-1,000 חברות אבטחה פרטיות הפועלות כיום בישראל. נשאלת אפוא השאלה – איך לבחור חברת אבטחה פרטית? התשובה לכך תלויה, כמובן, במספר פרמטרים.

גודל, ניסיון והתמחות ספציפית
בחירת חברה לאבטחה איננה עניין של מה בכך. חברות המעניקות שירותי אבטחה פרטית בישראל נבדלות זו מזו במספר היבטים. ראשית, גודלה של החברה. התקשרות עם חברת אבטחה גדולה המעסיקה אלפי עובדים תלויה בצרכיו של העסק ומאפיינת בדרך כלל חברות ומפעלים הזקוקים לשירותי אבטחה נרחבים. לדוגמא, קניונים, מרכזי קניות, משקים חקלאיים רחבי היקף וכדומה. חברות אבטחה גדולות נהנות מניסיון רב ומאורך נשימה. לדוגמא, תמיד יש להן עובדים מחליפים או כוחות תגבור, וכוחן המסחרי מאפשר להן להעניק ללקוח מחירים אטרקטיבים.

חברות אבטחה פרטיות בישראל מעניקות ללקוחותיהן שירותים שונים. לדוגמא, סיורים יזומים במתחם המאובטח (רכובים או רגליים), עבודה ביחד עם מצלמות במעגל סגור, הגברת אבטחה בהתאם לרגישות ספציפית, מוקד זמין 24 שעות ביממה, שירותי סדר וכדומה. חשוב להדגיש כי שירותים אלה, כמכלול, הופכים את האבטחה הפרטית ליעילה ואפקטיבית יותר. אי לכך, בעת התקשרות עם חברה לאבטחה, מומלץ לבחון לעומק את מכלול השירותים המרכיבים את החבילה הנרכשת. לא אחת, השלם גדול מסך חלקיו.

סוגיה נוספת אשר חשוב לשים אליה לב הינה ניסיונם של בעלי החברה ועובדיה. חשוב להדגיש כי ניסיון זה צריך להיות מתאים לצורכי הלקוח. לדוגמא, אין ספק כי מוסד חינוך כגון בית ספר שכונתי איננו זקוק לאבטחה פרטית בדומה לעסק כלכלי אשר היה נתון בעבר לפריצות. דרישות האבטחה של שני המתחמים שונות, וכך גם ניסיון החברה ועובדיה. בעוד המוסד החינוכי יכול לקבל תמורה מלאה ממאבטח ללא ניסיון מיוחד, עסק אשר ידוע כמקום "מועד לפורענות" זקוק למקצועיות וניסיון ביטחוני.

נקודה נוספת למחשבה
בעת בחירת חברת אבטחה, חשוב לעמוד נכונה על צרכיו של בעל העסק. כמו כן, ישנן חברות אבטחה המתמחות באופן ספציפי במשימות מורכבות (כגון אבטחת אישים או אבטחה בחו"ל). על פי רוב, במקרים בהם חברת האבטחה פועלת בסקטור מסוים באופן ממוקד, היא מעסיקה גם עובדים בעלי ניסיון רלבנטי.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.