איך לשלוף אקדח במהירות ממצב של מנוחה

19.06.2013

בשנים האחרונות, ניתן לראות כי רבים אוחזים בנשקים הנמצאים בביתם או אפילו הולכים איתם לכל מקום אליו הם מגיעים. הנשק הוא לא רק נחלתה של חברת האבטחה.

כמו כן, כידוע, כדי להוציא רישיון לאקדח, קיימת מחויבות לעבור הסמכה ייעודית לשימוש בו. עם זאת, ההסמכה איננה כוללת הדרכה מקיפה כל כך, אלא רק לאופן בו יורים באקדח. מה צריך לדעת לפני שמתחילים להסתובב עם אקדח?

מצבי הירי

בניגוד לשימוש ברובה הסער, בו משתמשים בצבא ולרבים מהישראלים יצא להחזיק ואף להשתמש בו, האקדח מתנהג מעט אחרת. ברובה הסער, ישנם שלושה מצבי ירי שונים ועיקריים, בהם מצב שכיבה, כריעה וכן גם עמידה. במקרים רבים החיילים נמצאים במצב שכיבה או כריעה לאורך זמן, במארבים וכדומה.

בני טל - שליפת אקדח במהירות

בני טל – שליפת אקדח במהירות

לעומת זאת, האחיזה באקדח וכן גם השימוש בו, משתנים לחלוטין בשל ייעוד אחר לגמרי וכן גם תפעול שונה. המצבים השונים, בין אם ביום יום או בין אם על ידי חברת אבטחה, רלוונטיים לרוב על פי מרחק. עמידה היא למרחק הקרוב ביותר, כריעה היא למרחק רחוק במעט ושכיבה היא למצב רחוק במיוחד. בשל ייעוד האקדח למצבים מהירים ומוגבלותו במרחקים ארוכים, הוא משמש בעיקר במצב עמידה ולעיתים גם בכריעה.

שליפת הנשק

האקדח, לפי ההגדרה וברוב חברות האבטחה, צריך להימצא במקום המיועד לו על המכנס. הוא יהיה נעול ומאובטח, כך שלא יוכל ליפול או להילקח במהירות מבלי שהבעלים ישים לב. עם זאת, בשל העובדה שהנשק סגור באופן בטוח על החגורה, עלולה להתעורר בעיה בזמן אמת, כאשר מעוניינים לשלוף את הנשק במהירות.

כדי לשלוף את האקדח במהירות, אפילו ממצב מנוחה או בעבודת אבטחה, כל שצריך לעשות הוא פשוט להתאמן. האימונים יכולים להתבצע באמצעות חברת אבטחה ששכרה את שירותיו של המאבטח, או לחלופין באופן עצמאי, בסיוע של מדריך מומחה. יש להכיר את האופן בו פותחים את כל הסגירות ולאחר מכן להתאמן על המהירות בה התהליך מתבצע. מומלץ להשקיע לא רק בשליפה עצמה, אלא גם בכניסה למצב ירי בזמן הקצר ביותר.

על מנת להתאמן באופן עצמאי וללא תמיכה מקצועית, ניתן להכניס פנימה כלי אחר בגודל מתאים ולאו דווקא את האקדח. עדיף להשתמש באקדח דמה שיקנה תחושה אמיתית. ככל שהזמן יעבור והאימונים לשליפה יהיו אינטנסיביים יותר, כך השיפור יגיע והשליפה תהיה מהירה במיוחד, בין אם מעוניינים להיכנס למצב עמידה אינסטינקטיבית או כריעה.

חברת האבטחה BTS הוקמה לפני יותר מ-30 שנה על ידי אל"מ (מיל.) בני טל, שנחשב לאחד מראשוני תחום אבטחת האישים למגזר הפרטי. כיום החברה פועלת בארץ ובעולם ובעלת ארבע זרועות מרכזיות. ניתן ליצור קשר 24 שעות ביממה בטלפון 03-5272874/9.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.