בני טל לגל"צ: בנק הפועלים היה חייב להיות מאובטח

21.05.2013

הרצח המתועב שבוצע ביום שני בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

ארבעה חפים מפשע נרצחו במסע מטורף בסניף בנק הפועלים בבאר שבע. איתמר אלון לקח את נשקו האישי וסיים את חייהם של ארבעה אזרחים שכל פשעם היה שהם נקלעו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אל"מ בני טל, התראיין לתכניתה של יעל דן והגיב על הרצח. מייסד חברת האבטחה הפרטית התייחס לנושא בדיקות פסיכיאטריות למאבטחים לשעבר, נושא האבטחה בבנקים וכיצד ניתן היה למנוע את הרצח.

בני טל ציין כי: "בנק הפועלים חייב היה להיות מאובטח. ואם לא על ידי מאבטח חמוש, אז בתור תחליף ראוי  עם מערכת אבטחה מתקדמת  לגילוי נשק שתוכל לזהות כניסת נשק לבנק ולהתריע לחדר בקרה באופן מיידי. לא יכול להיות שיישב בן אדם עם נשק, במשך שעתיים ואף אחד לא יהיה מודע לזה. יושבת פצצת זמן מתקתקת בתוך הבנק ורק מחכה להתפוצץ."

לדבריו, כל המערכות קרסו באופן טוטאלי " כל המערכות קרסו, החל ממערכת הביטחון של עיריית באר שבע, בנק הפועלים ואפילו הפקידים בבנק. הרוצח היה גיבור מחלקה שמנע פיגוע, אך סבל מהלם קרב ממנו לא הצליח להתאושש עד שפוטר. לקחו ממנו את הנשק, אך החזירו לו בטענה לא הגיונית. לפני שהחזירו את הנשק צריך היה לבצע אבחנה פסיכולוגית. לצערנו הוא נכנס לבנק וביצע וידוא הריגה. אם לא נתעורר בזמן ונבצע את הבדיקות המתאימות, אירועים כאלה עוד יחזרו."



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.