האבטחה בבתי הספר בעולם

23.01.2013

בעיית האבטחה בבתי הספר יוצרת מצב של סכנת חיים לתלמידים ולאנשי הצוות הרבים. חובה להגן על כל מי שנמצא בכותלי בית הספר מפני האלימות הגואה.  

רצח ואלימות בשטח בית הספר
בשנים האחרונות אנו עדים לבעיה כלל עולמית בנושא אבטחת בתי הספר. בית ספר אמור להוות מקלט בטוח לאנשי הצוות ולתלמידים הרבים, אך בפועל אנו עדים למקרי הרג רבים, סיפורי אסונות של בוגרים מתוסכלים שבאים לפרוק את זעמם על המוסד החינוכי, חולי נפש המחזיקים כלי נשק ברשותם פורצים לבית הספר ומותירים אחריהם הרס רב לאחר שהם טובחים בכל הנקרה בדרכם. בנוסף אנו עדים למקרים רבים של חולי נפש ללא נשק הפורצים לבית הספר ופוגעים בחפים מפשע.

רק בחודש שעבר שמענו על מקרה מזעזע בו נטבחו 27 תלמידים ואנשי צוות בבית ספר בקונטיקט. אזרחים מתעוררים מהחלום שבית הספר הוא המקום הכי בטוח שיש. בארצות הברית היו מקרי רצח מזעזעים של ילדים קטנים וחסרי ישע שנהרגו על ידי חולי נפש שלא נעצרו בפתח בית הספר. גם בארץ היינו עדים למקרים רבים בו הורים פרצו לבית ספר ופגעו במורים. אותם הורים כועסים על מורים ומחנכים ומנסים לשנות את המצב בכוח הזרוע.

בידוק ביטחוני לנכנסים
חוקי הנשק המתירניים בעולם חייבים להשתנות ואין לתת נשק לכל דורש. מדובר בכלי נשק שיכול להרוג חפים מפשע ולצערנו משמש בעיקר למטרה הזו, אך עד שישנו את חוקי הנשק תפיסת הביטחון בבתי הספר בעולם חייבת להשתנות לאלתר. חובה לאבטח ולהגן על בתי ספר וגני ילד כמתקנים ביטחוניים לכל דבר. בכל זאת, מדובר בעתיד ילדינו ובביטחונם האישי ויש לוודא כי לא יאונה להם כל רע.

צריך לוודא כי רק אנשים מורשים יוכלו להיכנס לשטח בית הספר עם תג הנושא את שמו ותמונה עדכנית או לפי טביעות אצבעות. גורם זר הנכנס לבית הספר יחוייב לעבור בדיקה ביטחונית מקיפה כך שנוודא כי לא יוכנסו כל נשק ותחמושת לשטח בית הספר.

כל הורה או גורם אחר אשר ירצה להיכנס לשטח בית הספר יוכל לעשות זאת רק בעקבות אישור של מנהל בית הספר וייכנס עם ליווי של איש ביטחון. את שומרי הביטחון המאבטחים היום את הילדים שלכם יש להחליף במאבטחים צעירים וחסונים ומאומנים הנושאים עימם נשק. המאבטחים צריכים להגיע מחברת שמירה ואבטחה מיומנת שתדאג כי אנשי הביטחון  יעברו הכשרות קבועות, ישמרו על משקל תקין ואורח חיים בריא. מאבטחים שלא יעמדו ביעדים של ההכשרה לא ישובצו לעבודה.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.