האונס בגן העיר הוא כישלון אבטחה שיכל להמנע

14.05.2012

ביום שישי בלילה, נעשתה עליית מדרגה נוספת במתקפת האלימות המתפשטת בחברה הישראלית. כפי הנראה, מדינת ישראל ותושביה הולכים על קו בטוח לפחות בתחום אחד – אלימות, אלימות ואלימות, כפתרון לכל דבר. בני נוער מרשים לעצמם לדון למוות עוברי אורח, אנשים נדקרים בנתניה על החלפת מכשיר סלולרי והדבר הטראומטי שהתעוררנו אליו בשבת בבוקר: זוג צעיר שירדו לתומם לחניון גן העיר וחיסלו להם את החיים ל-30 השנים הבאות.

בחור פסיכופת, חולה מין, גרר אותם לתוך השירותים בקומה 2- של החניון ובאיומי סכין הכריח אותם לקיים יחסי מין אל מול עיניו. לאחר מכן, ניסה לאנוס את הבחור ומשלא הצליח – אנס את הבחורה אל מול עיניו של חברה.

 

השאלה היא: כיצד דבר שכזה קורה בתוך קניון, אשר אמור להיות מקום מבטחים לאלפי מבקריו? הלוא המקום אמור להיות מרושת מצלמות ומתוחזק על ידי חברת אבטחה. כיצד ייתכן שמתבצע פשע נתעב שכזה, שבמזל לא נגמר במותם של השניים, מבלי שאף אחד שם לב.

השניים לא ביצעו שום פשע, ילדים צעירים ברגע של הנאה נערית, איך אף אחד בקניון לא שמע את צעקותיהם? איך יכול להיות שבקניון שאמור לעמוד בקריטריונים אבטחתיים לבטחון הציבור, אשר חושב שהוא מוגן שם, מערכת האבטחה תהיה בעלת פרצות שכאלה?

לא היה אמור לקרות

אם נצא מנקודת הנחה שהכל היה מתפקד כמו שצריך וכי מערכת האבטחה הייתה איכותית ויעילה, ברגע שזוג יורד לקומה מינוס שתיים בשעה שכזו, העיניים היו צריכות להיפקח והמצלמות היו צריכות לעקוב אחריהם. יותר מכך, היה צריך אף לצאת צוות סיור לבדיקת השטח. בנוסף, גם הבחור הנוסף, היה צריך לעורר את חשדם של אנשי האבטחה. אם הצוות היה ערני לחשודים, האירוע יכל להמנע ולהיפתר בקלות.

בעידן הפסיכופתי בו אנו חיים, יש להרים את דרישות האבטחה ואת הקריטריונים לאישור הפעלת מבנים ציבוריים שכאלו. הדרך הטובה ביותר למגר את תופעת האלימות היא בעזרת הרתעה, אשר יש לבטא אותה גם באמצעות כלים מקדימים וגם בעזרת ענישה מחמירה יותר מזו הקיימת.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.