הוצאה לפועל להשבת כספים מנוכל

20.06.2012

בשנים האחרונות, אנו שומעים על יותר ויותר מקרים, בהם אנשים המתחזים לאנשי עסקים מוצלחים, גורמים לאחרים להשקיע בהם את מיטב כספם, בהבטחה לתשואות גבוהות. אנשים אלו, נעלמים בדרך כלל עם כספי המשקיעים, לאחר שהפסידו את רובם או "העלימו" אותם בדרכים אפורות. לצערנו, מערכת ההוצאה לפועל סובלת מעומס רב ולכן, גם כאשר מצליחים הקורבנות להשיג צו להשבת הכספים – הדרך אליהם עוד ארוכה עד בלתי אפשרית.

באחרונה, פנה אלי חבר קרוב מהצבא, אשר פשט רגל בעקבות עקיצה של איש עסקים, ששאב את כל כספי הפנסיה שלו. החבר, הגיע לבית משפט אשר פסק לטובתו והגיע להסדרת פיצויים עם הנוכל.

כפי שהבין חברי מהר מאוד, דובר בנוכל ברמה גבוהה, אשר עמדו מולו עשרות תיקי הוצאה לפועל שלא קוימו. האדם נהג להחליף זהויות, כתובות ופרטים ללא הפסקה בכדי להמנע ממעצרים.

לחשוב מחוץ לקופסה

לאחר שפנה אלי, בדקנו את כל הרקע האפשרי של הנוכל, עד שמצאנו את נקודת התורפה שלו. לאדם ישנה מחלה, אשר דורשת ממנו להגיע למרפאה בקביעות, אחת לחודש, לצורך קבלת זריקת זהב. הצבנו צוות של חברת האבטחה, אשר השגיח על המתקן בו נמצאת המרפאה 24/7 במשך יותר מ-20 יום, עד אשר הגיע היום בו הנוכל צריך לקבל את הזריקה. ברגע שהופיע, ניגשו אליו אנשי הצוות, אשר הראו לו את צו המעצר וההוצאה לפועל כנגדו והזמינו משטרה.

הנוכל, שידע שבנוסף לחוב זה, ישנם עוד חובות רבים שיצטרך להתמודד עמם, הגיע עם הצוות להסכם מהיר בו ארגן את הכסף בצורה מיידית. הגענו למקום המפגש שנקבע, חתמנו על אישור שהכסף נתקבל ושחררנו אותו לדרכו.

זהו אחד מיני מקרים רבים, אשר אינם מותירים ברירה, אלא לפעול ברכים מתחכמות ויצירתיות לתפיסת הנוכלים. במהלך השנים, פיתחה חברתנו שיטות וצורות חשיבה אשר מוכיחות עצמן פעם אחר פעם בנושאי הוצאה לפועל והתוצאות בידינו.



קטגוריות:מאמרים

תגובה אחת על הוצאה לפועל להשבת כספים מנוכל