הצמדת אבטחה לשוטרים המעורבים בתקרית בכפר כנא – צעד נבון

11.11.2014

האירועים הביטחוניים החריגים האחרונים הפוקדים את המדינה הגיעו לשיא לפני מספר ימים, עם הירי המשטרתי לעברו של ח'יר חמדאן, צעיר בתחילת שנות ה-20 לחייו מכפר כנא. הצעיר נראה מתנפל על ניידת משטרה שהייתה בדרכה לבצע מעצר, כאשר חפץ בידו, ככל הנראה סכין. אחד השוטרים יצא מהניידת וכאשר חמדאן הסתובב ונסוג, הוא נורה על ידי השוטר.

מתוך NRG - חברת אבטחה BTS

כתבה מתוך NRG בנושא האבטחה לשוטרים

התקרית בכפר כנא הבעירה את האזור כולו ובאזורים נרחבים בארץ נרשמו הפרות סדר, יידויי אבנים ואף פיגועים. הזעם במגזר הערבי הופנה אל אותם השוטרים שהיו מעורבים באותה תקרית בכפר כנא, על שירו בחמדאן וזאת למרות נסיגתו לאחור. לאחר בדיקה ראשונית של האירוע, טען השוטר היורה שכיוון לידו של חמדאן ולא התכוון להרוג אותו.

למרות הדברים והניסיונות להנמיך את הלהבות, נטען על ידי סנגורים של השוטרים המעורבים בתקרית כי אלו קיבלו איומים מקרובי משפחתו של הצעיר שנהרג. בנוסף, במשטרה ישנו מידע מודיעיני לפיו יבוצעו ניסיונות של קרובי משפחת ההרוג לפגוע בשוטרים ו/או בבני המשפחה שלהם. לאור הטענות והמידע המודיעיני, הוחלט על הצמדת אבטחה אישית לשוטרים וכמו כן ניידות הוצבו בקרבת מקום המגורים שלהם. ניידות המשטרה מבצעות סיורים מסביב לבתי השוטרים כדי לשלול ניסיונות לפגוע במשפחותיהם.

הצמדת אבטחה – יש צורך בה גם לאחר החקירה

בתור מי שעומד בראש חברת אבטחה, ישנה חשיבות מכרעת לכל נושא האבטחה בימים הרגישים האלו. אמנם נקבע כי אבטחה אישית תסופק לשוטרים וניידות יוצבו בסמוך לבתיהם, אבל בשלב זה מדובר בפתרון זמני, עד לתום החקירה. עלינו לחשוב על ההשלכות – אם יוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד השוטרים, סביר מאוד להניח שהדבר יוביל לכעס בקרב משפחתו של ההרוג ובקרב המגזר הערבי, ואז עלולים לשוב האיומים לפגוע בשוטרים ו/או במי מבין בני המשפחות שלהם.

ההחלטה להעניק אבטחה לשוטרים מבורכת, ועל הגורמים המקצועיים לוודא כי אלו שנבחרו להיות מאבטחים אישיים לשוטרים הם מיומנים ומסוגלים לתת מענה לכל תרחיש, במיוחד לאור המצב הנפיץ בימים האחרונים. בנוסף, יש לשקול להרחיב את תקופת האבטחה, גם לאחר החקירה. עד שהמצב הבעייתי לא יירגע, ההמלצה היא להמשיך ולאבטח את המעורבים בתקרית, בדגש על השוטר היורה.

צפו בסרטון המתעד את התקרית:



סגור לתגובות.