הצמדת האבטחה לח"כים – אסור לקחת סיכונים

28.01.2015

בתקופה האחרונה אנו עדים לגל של איומים על חייהם של אישי ציבור בישראל, דבר הנלקח בחשבון על ידי גופי הביטחון האמונים על שלומם של נבחרי הציבור. בעקבות איומים אלו, הוצמדו בימים האחרונים מאבטחים אישיים למספר חברי כנסת ובהם שרים בממשלה.

הכותרת מתוך אתר וואלה (צילום מסך, תמונה: ראובן קסטרו)

הכותרת מתוך אתר וואלה (צילום מסך, תמונה: ראובן קסטרו)

הדמות הבכירה לה הוצמדה לאחרונה אבטחה הוא שר הכלכלה ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, וזאת ככל הנראה בעקבות דברים שנכתבו על תקופתו כמ"פ ביחידת מגלן, לפיהם הוא היה אחד האחראים לתקרית בכפר כנא במבצע ענבי זעם ב-1996. בעקבות הדברים שנכתבו לאחרונה, הסיקור בתקשורת הפלסטינית עלה מדרגה ובעקבותיו נרשמו תגובות רבות ומסרים בערבית על ידי גולשים, כנגד השר.

גם סביב השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הוגברה האבטחה לאחרונה בהוראת השב"כ, בעקבות איומים שקיבל. בין היתר, הוחלט שהוא ינסע ברכב משוריין ואף מאבטחים יוצבו בסמוך לביתו. ייתכן שהסיבה להגברת האבטחה סביב השר היא פרסומים מצד גולש אנונימי שהציג אותו במדים נאציים. בימים האחרונים הוצמדה אבטחה גם לחבר הכנסת יוני שטבון לאחר איומים שקיבל על חייו, על רקע השתייכותו המפלגתית לקראת הבחירות. האיומים, לטענת חבר הכנסת, הגיעו מפעילים במפלגת "עוצמה יהודית".

בתקופות רגישות יש לתת דגש על אבטחת אישים

כמי שמנהל חברת אבטחה, ניתן לברך על ההחלטה להצמיד אבטחה לחברי כנסת במיוחד בתקופה רגישה זו. האיומים הקיימים הם מצד גורמי טרור שבוודאי מעוניינים לפגוע בדמויות מפתח ובאישי ציבור מחד, ומצד פעילים של מפלגות אחרות ומנוגדות מאידך. ברגע שמתקבל איום שכזה, יש לשקול אותו בכובד ראש ולא לקחת סיכונים מיותרים. אמנם מדובר בהקצאת משאבים לצורך אבטחת אישים, אבל אם הדבר עשוי לסכל מזימה לפגוע בחייו של אדם, הדבר מוצדק.

אבטחה אישית אינה מתמקדת רק בנוכחות שומרי ראש בקרבת הח"כים. מדובר גם במאבטחים המבצעים סריקות בסביבת ביתו של הח"כ ובודקים את האזורים שאליהם הוא מתעתד להגיע. בדרך כלל, אבטחה מוצמדת לאדם מסוים בהתאם להערכות מצב, אך בתקופה רגישה זו, יש לדאוג שהאבטחה המוצמדת לחברי הכנסת המדוברים תישמר לפרק זמן ארוך, עד יעבור זעם.

איומים שונים עלולים להיות מופנים, כמו במקרה של ח"כ שטבון, גם לבני המשפחה. אין הדבר אומר שאבטחה תוצמד לכל אחד מבני המשפחה, אך הדבר דורש מכל חברת אבטחה או היחידה המאבטחת את הח"כ לנקוט אמצעי זהירות בסביבת מגוריהם של בני המשפחה.



סגור לתגובות.