איך להשתמש במאבטחים בחכמה באירוע רב משתתפים?

08.01.2015

דמיינו לכם אירועים גדולים מאוד, כמו עצרות מרכזיות בכיכר רבין, הופעה גדולה של אמן מפורסם בפארק הירקון או אפילו אירוע שבו השתתפו אלפים כמו הלווייתו של הרב עובדיה יוסף. אלו הם אירועים שבהם משתתפים אלפי ולעתים אף מאות ועשרות אלפים של בני אדם.

באירועים רבי משתתפים, אנו נוהגים לראות, מלבד כוחות משטרה, גם אנשים מטעם חברת אבטחה שנשכרים במיוחד על מנת לעבות את מערך האבטחה. השימוש במאבטחים גבוה במיוחד באירועים שונים, כמו משחקי כדורגל ואירועים שוטפים אחרים.

מתי תדעו שאתם צריכים מאבטחים לאירוע?

חברת אבטחה - לשליטה בקהלים

תמונה: Master isolated images

במציאות, לא צריך שהאירוע יכיל עשרות אלפי אנשים כדי להזדקק למאבטחים שישלטו בקהל ויוודאו ששום דבר לא יוצא משליטה, אם כי באירועים גדולים, גם מערך האבטחה צריך להיות מעובה מאוד. באירועים קטנים יותר, על המארגנים לחשוב כמה קהל צפוי להגיע ומה סוג האנשים הצפויים להגיע. כמו שאפשר לדמיין, ישנו הבדל בין נערים ונערות שמגיעים למופע רוק או אוכלוסייה מבוגרת ו'מיושבת' יותר.

כמו כן, עליכם לדעת כי חברת אבטחה הנשכרת על מנת לספק שירותי אבטחה באירועים גדולים, צריכה להיות גמישה ואנשיה צריכים לספק תרחיש לכל מענה. לא משנה עד כמה האבטחה מתוגברת וחזקה, תמיד יש להיערך אל אירוע לא צפוי, כמו למשל קטטה שפורצת והצורך להפריד בין הצדדים, אירוע פח"ע חלילה, או כל התרחשות שלא תוכננה קודם לכן.

איך חברת אבטחה יכולה לשלוט בקהל?

ישנם גורמים מסוימים שמסייעים לשלוט על הקהל בצורה אפקטיבית, כמו למשל רוגע וחברות. כאשר המאבטחים משדרים רוגע ולא נראים מאיימים על העוברים והשבים, הדבר ייעשה בטבעיות מקסימלית. על המאבטחים לנכוח במקום, אבל להיות 'בלתי נראים' ולהשתדל להפריע כמה שפחות למהלך העניינים.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.