האם מאבטחים חמושים בטוחים יותר ממאבטחים ללא נשק?

23.12.2014

אבטחה לא חמושה היא אחת האפשרויות שמציעה חברת אבטחה, אבל תמיד כאשר מדברים על תחום זה, עולה השאלה אם אבטחה זו אינה בטוחה פחות בהשוואה לאבטחה חמושה. בהתאם למצב הספציפי ולמיקום האירוע או המקום שיש לאבטח, מאבטחים חמושים ולא חמושים יכולים בהחלט ליצור ביטחון והרתעה לגורמים עוינים, וכמובן שקט נפשי ללקוח ששכר את החברה.

ההבדל העיקרי בין מאבטחים חמושים ללא חמושים הוא שהחמושים זקוקים לאימונים נוספים בכלי נשק ושימוש בכוח (חלק מהתכונות הנדרשות עבור אבטחה אלימה). במצבים מסוימים, והדבר תלוי באופי הלקוח או צורכי העסק, מאבטחים חמושים הם בחירה טובה יותר. לדוגמא, אם כסף או מוצרים יקרי ערך עוברים בין עסקים, מאבטח חמוש נחשב לגורם מרתיע מאוד. אם דרגת הסיכון בעסק נחשבת בינונית עד גבוהה, מומלץ להשתמש באבטחה חמושה.

מתי אבטחה לא חמושה יכולה להילקח בחשבון?

חברת אבטחה BTS - אבטחה לא חמושה

על אבטחה לא חמושה (תמונה: Pong)

כאשר דרגת האיום היא נמוכה יחסית, ו/או כאשר יש צורך שהאבטחה תיעשה בצורה דיסקרטית ולא תסב את תשומת לבם של העוברים והשבים, מומלץ לשכור מאבטח לא חמוש. ישנם אנשים שמגיבים בעצבנות ובאי נוחות לעובדה שלידם נמצאים מאבטחים הנושאים אקדח, ולכן עליכם להתחשב בכך.

מצבים נוספים שבהם ניתן להשתמש במאבטחים לא חמושים של חברת אבטחה הם במעברי תנועה, במעקב אחר מצלמות ועוד. בנוסף, אם המוסד או העסק שבו יש צורך באבטחה נמצא בדרגת איום נמוכה, ניתן לשקול במקרים מסוימים אבטחה לא חמושה. בכל מקרה, מאבטח לא חמוש שאינו בעל הכישורים של מאבטח חמוש, פחות גמיש ולכן מתאים למספר מסגרות מצומצם.

במקרים הן של אבטחה חמושה ולא חמושה, ישנם תפקידים ספציפיים למאבטחים הנקבעים על ידי רמת האיום ואופיו. אם אינכם בטוחים מה טוב עבורכם, אתם מוזמנים להתייעץ עם חברת אבטחה מובילה בתחום ולהתאים את הפתרון האידאלי.



סגור לתגובות.