כאשר המאבטחים לא מנוסים: מה עלול לקרות בעסק שלכם?

30.11.2014
חברת אבטחה BTS - על מאבטחים לא מנוסים

חברת אבטחה BTS – על מאבטחים לא מנוסים (stockimages)

בתור חברת אבטחה שנחשבת לאחת המובילות בישראל, אנו מאמינים כי אבטחת אישים ואבטחת מתקנים צריכות להיעשות בידי מאבטחים מצוינים ומאומנים. ברגע שגוף מסוים שוכר חברת אבטחה המעסיקה מאבטחים לא מתאימים או חסרי הכשרה, הדבר עלול להיות בעוכרי אותו גוף.

חשבו לעצמכם: אם למשל אתם בעליו של עסק, ושכרתם מאבטח שאינו מיומן מספיק, האם תישנו בשקט בלילה? אם המאבטח מועסק בשעות היום, גורמים עוינים עלולים להיכנס אל העסק שלכם. אם מדובר בשעות שבהן אין פעילות, עלולה להתבצע גניבה או חבלה בציוד יקר ערך. במילים אחרות, עסק לא יכול להרשות לעצמו לשכור מאבטחים בלתי מנוסים.

בנוסף, כאשר עסק נפגע כתוצאה מפריצה או מחבלה, המוניטין שלו נפגע קשות. פחות אנשים ייכנסו אליו בעקבות אירוע טראומתי כזה או אחר – והדבר מחדד את החשיבות של מאבטחים מנוסים.

אבטחה במרכזים מסחריים

ניקח דוגמא: נניח שמדובר בקניון או במרכז מסחרי שבו יש לכם חנות ושכרתם מאבטח מטעם חברת אבטחה. פושע ששם למטרה לגנוב ארנקים אורב לאימהות עם ילדים קטנים, שדעתן מוסחת מדי פעם על ידי הילדים. ברגע אחד של חוסר ריכוז, מנצל הפושע את הסיטואציה וגונב לאחת הנשים את התיק. מאבטח מנוסה יפעל לעצור אדם חשוד מבעוד מועד, בעוד מאבטח לא מנוסה עלול שלא להבחין בפושע ואולי אף לא לנסות לתפוס אותו.

אם כבר הזכרנו קניון, נזכיר את מחדל האבטחה בפיגוע הנוראי בקניון בקניה. כזכור, מאבטחים בלתי מנוסים פשוט נטשו את עמדותיהם כשהבחינו בסכנה. המשמעות: מאות לקוחות הקניון באותה העת היו נתונים בידיהם של הטרוריסטים.

לעתים, חברות ועסקים פשוט לא מעריכים את הערך המוסף שיש לאבטחה איכותית ולמאבטח בעל ניסיון, ומעדיפים לשכור מאבטח במחיר זול, מבלי לתהות מהם כישוריו. אלו עלולים לשלם מחיר יקר מאוד ברכוש וחלילה באירועי פח"ע, גם בחיי אדם. לתשומת לבכם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.