6 סוגים שונים של מאבטחים

31.12.2014
חברת אבטחה - סוגים של מאבטחים

תמונה: Phiseksit

כאשר אנחנו מדמיינים מאבטחים, אנחנו רואים בראשנו תמונה של אדם חמוש בעל פנים חתומות. עם זאת, לא כל המאבטחים נראים כך. בהתאם לתחומי התמחותם, ישנו מגוון רחב של מאבטחים שיכולים לסייע לגופים פרטיים וציבוריים במהלך פעילותם השוטפת. נפרט כאן חמישה סוגי מאבטחים.

  • מאבטחים אישיים – אלו מאבטחים שנשכרים מכל חברת אבטחה על מנת לספק ביטחון לאח"מים, ידוענים, אנשים שהאיום הנשקף להם נחשב גבוה ועוד.
  • מאבטחים חמושים – מאבטחים אלו נושאים כלי נשק ונשכרים בדרך כלל במצבים שבהם עלול להיווצר סיכון לחיי אדם או לציוד יקר. במסגרת תפקידם, מוכשרים המאבטחים על ידי חברת אבטחה לזהות איומים כמו אלימות, גניבה והצתה, להחזיק כלי נשק ולהשתמש בהם וכמובן לספק ביטחון ללקוחות.
  • מאבטחים לחברות – מאבטחים אלו מבטיחים את ההגנה הארגונית הפנימית והחיצונית של חברות ועסקים. לרוב ניתן למצוא אותם בקניונים, בבתי עסק, במפעלים, בבתי חולים ובארגונים פרטיים. אלו נדרשים להיות ערניים ודרוכים כל העת כדי למנוע איומים ביטחוניים מתוך הארגון ומחוצה לו. תפקידם של מאבטחים אלו הוא בין היתר לדאוג לשלומם של עוברים ושבים ומשאבים שונים.
  • מאבטחים בבנייני מגורים – סגנון זה של אבטחה ודאי מוכר לכם יותר ממגדלי יוקרה, מבתים פרטיים שבהם מתגוררת אוכלוסייה אמידה או מיישובים אמידים. אבטחה מסוג זה, מטרתה היא לשמור על הבניין, על כל הדירות שבו, או על בית פרטי ועל יושביו. חברת אבטחה המעסיקה מאבטחים אלו צריכה לוודא כי הם מסוגלים מבחינה פיזית לעמוד רוב הזמן, לפטרל ולזהות התנהגות עבריינית חשודה וכמובן להיות ידידותיים לדיירים.
  • מאבטחים במשרדי ממשלה – המטרה של מאבטחים אלו היא להגן על משרדי ממשלה ועל המבנים שבהם הם שוכנים. בחלק מהמקרים, אלו מאבטחים המועסקים בשירות המדינה ואינם חלק מחברת אבטחה.
  • מאבטחים סטטיים וניידים – סוג נוסף של מאבטחים הוא מאבטחים העוסקים בעבודה שאינה מצריכה נשק: אלו עוקבים אחרי מצלמות או נמצאים בכניסה למבנה מסוים ואינם צריכים לפטרל סביבו. לעומתם, מאבטחים ניידים יפטרלו מסביב למבנה מספר פעמים במהלך משמרתם ויפעלו לאיתור סכנות.


קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.