חשיבות הניסיון של שומר הראש

04.04.2013

כאשר אנו בוחנים מי יהיה האדם שישמש כשומר הראש שלנו בין אם העניין נבדק עבורנו או עבור לקוח, ישנה חשיבות גדולה לבחון את כל הנושא בעיון.

בני טל - החשיבות בשומר ראש אישי

בני טל – החשיבות בשומר ראש אישי

 

שומר הראש הוא בסופו של דבר הגורם שעליו נשים את כל הסימוכין לכך שהאדם לו אנו מעוניינים לספק הגנה – אכן מוגן. לא כל אדם יכול לשמש כשומר ראש וישנה חשיבות גדולה לכך שאותו אחד שנבחר בו, יהיה כזו מנוסה ובעל יכולות המתאימות לתפקידו. בחירה לקויה של שומר ראש יכולה לעלות לנו בלא פחות מחיים.

כיצד מוצאים שומר ראש מוצלח באמת
ישנן חברות אבטחה המספקות שומרי ראש בשפע ונוכל למצוא אחד כזה במהירות, אך לא כל אחד מומלץ לכך. אין סיבה לבחור דווקא בבן אדם פרטי, על אף שאולי היינו חושבים שזה עדיף. ישנן חברות אבטחה אשר מעסיקות שומרי ראש מצוינים, אך לא היינו רוצים ליפול על מקרה חריג.
לשם כך, נזדקק לחקור מעט על האדם שאותו אנו מבקשים לשרת אותנו. חשוב ששומר הראש יהיה בוגר יחידה מובחרת בצבא או שעבר קורס משמעותי בחייו הנותן לו רישיון להפקדת החיים בידיו.

אין סיבה לחפש אחר שומר ראש בוגרת סיירת מטכ"ל לדוגמה ולהעדיפו על פני לוחם מהשייטת למשל. יחידות צבאיות אולי מסודרות בהיררכיה של חשיבות לעניינים מסוימים בצבא, אך אין זה מלמד על טיב כוח האדם הנמצא בהם ובהחלט יהיה ניתן למצוא כאלו העדיפים בסיירות מסוימות על פני סיירות אחרות. על מנת למצוא שומר ראש מוצלח באמת, עלינו לוודא שיש לו את התכונות שנדרשות משומר ראש ומפגישה עימו לזהות אותן.

התכונות ששומר ראש צריך להצטייד בהן
אם חשבתם שהתכונה הראשונה שנסקור פה היא דווקא קוטר שריר היד של שומר הראש, טעיתם. התכונה החשובה ביותר לשומר ראש מוצלח היא היכולת לבצע אבחנה פסיכולוגית. מעבר לכך, חשובה הראייה שלו – כמה שיותר חדה יותר טוב. כמובן שכושר גופני וכוח פיזי הם חלקים אינטגרליים ובלתי נפרדים מהעניין – אך מעבר לכך חשוב ששומר הראש יהיה מנוסה בשימוש בנשקים, שיטות ירי, התנהלות תחת לחץ, שיטות עבודה וחיפוש אחר מתנקשים.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.