יעיל ומציל חיים: אבטחה באמצעות שכפ"צים שונים

13.05.2013

כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

מעניין איפה היינו היום אם ראש הממשלה ב-1995, יצחק רבין, היה בוחר ללבוש שכפ"צ מתחת לבגדיו. בכל מקרה, את המקרה הנוראי ואת המחדל בתחום האבטחה כולנו זוכרים עד היום. הלקח ברור – התמגנות בשכפ"צ, במיוחד באירועים רגישים, מצילה חיים. ראשי התיבות "שכפ"צ" הם "שכבת פיצוץ" – והפיצוץ שנוצר מהקליע אמור להתרחש כאשר הוא פוגש את האפוד, כדי למנוע פגיעה בגוף האדם.

חברת אבטחה  - סוגי שכפ"צים

חברות אבטחה שונות משתמשות בשכפ"צים מסוגים שונים. ישנם שכפ"צים המגנים על האדם במקרים של ירי, במקרים של פיצוצים ואף במקרים של דקירות. נתעכב כעת על סוגי השכפ"צים השונים, שממוינים בדרך כלל על פי רמת המיגון שהם מספקים. חברת אבטחה שמספקת את השכפ"צ צריכה להתאים אותו לסוג האירוע וגם להתחשב בנוחות עבור האדם הלובש אותו.

לא מה שחשבתם: משכפ"צ כבד ועד לפריטי לבוש אופנתיים

כאשר מדברים על אבטחת אנשים באמצעות שכפ"צ, החלוקה העיקרית היא לשכפ"צים קלים וקשים:

השכפ"צ הקל עשוי משכבות של חומרים שעוברים למינציה או מחוברים זה לזה, והיתרון הגדול שלו עבור חברות האבטחה הוא משקלו הקטן יחסית. אפוד מגן שכזה יכול להגן מפני כדורים, אך גם מפני דקירות.

רוב השכפ"צים הקלים עשויים מסוגים שונים של חומר הנקרא "קוולאר" שהומצא בשנות ה-60. הקוולאר הוא חומר חזק מאוד המגן מפני קליעים מסוגים שונים, אבל גם לו יש חסרונות כמו מחיר יקר ועוצמת פגיעה שבמקרים מסוימים עלולה להיות מורגשת.

השכפ"צ הקשה הוא בדרך כלל קרַמי או עשוי ממתכת. היתרונות בשכפ"צ קרמי ברורים: הקרמיקה חזקה ועמידה בפני חום, אבל לשכפ"צ הקרמי חיסרון בולט והוא השבריריות שלו. ירייה אחת והקרמיקה נשברת, מה שמחליש מאוד את שכבת ההגנה. ישנם שכפ"צים קשים העשויים מלוחות מתכת, אבל כאשר מדברים על חברת אבטחה, ברור שקשה מאוד להשתמש באפוד מהסוג הזה, שכן הוא מסורבל ולא נוח.

בעידן הטכנולוגי שבו אנחנו נמצאים, קיימים פתרונות אבטחה רבים עבור אישים ואנשים, בזכות הפיתוחים השונים בתחום. למשל, תחום הננו-טכנולוגיה המתפתח, עוזר מאוד ליצור אפודים מחלקיקי חומר, הנחשבים יעילים מאוד. אבטחה בשנות ה-2000 נעשתה אפילו מתוחכמת יותר ובמקרים מסוימים השכפ"צים הפכו לפריטי אופנה, לכל המעוניינים להפוך את המיגון לטרנד.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.