כיצד להגן על עצמך מתקיפה

24.05.2012

לאחרונה, לצערנו כמובן, אנו מקבלים דיווחים יומיומיים על אונסים ברחבי הארץ. גברים מרשים לעצמם, במקום לחזר אחרי נשים ולמצות את הרומנטיקה הנפלאה, להשתמש בדרך הקלה והאכזרית לפריקת יצרים ותאוות הבשרים הבוערת בהם. מה ניתן לעשות בכדי להתגונן?

 

ראשית, על כל בחורה להבין כי אין "מקום בטוח" ולכן הצעדים והאמצעים בהם תנקטי – הם אלו אשר יגנו עליך. כמובן שלהסתובב בחניון חשוך לבד או ברחובות שוממים לא בדיוק יועיל להגברת הבטחון האישי שלך. תוקפים בדרך כלל יעדיפו מקומות אפלים ומבודדים.

לעולם לא לבד
אנסים ותוקפים למיניהם, תמיד יעדיפו טרף קל, בדיוק כמו האריה אשר לנצח ירדוף את אחרוני העדר. למרות שכבר ראינו לאחרונה מקרים שנוכחות גברים אחרים לא סייעה במניעת האונס, תמיד העדיפי שלא להסתובב לבדך. במידה ואת לבד, השתדלי להיות זמינה עם הסלולארי ביד או אפילו לנהל שיחה תוך כדי הצעידה, בכדי שמישהו יהיה מודע לכך שאת בסדר ויוכל להזעיק משטרה בעת הצורך.

הגנה עצמית
היום ניתן להשיג אמצעי הגנה עצמית בסכומים נמוכים מאוד, החל ממיכלי גז מדמיע וגז פלפל בעשרות שקלים וכלה בשוקרים חשמליים. אמצעים אלו יכולים לעקב את התוקף ואף להממו לזמן מספיק בכדי לאפשר לך לברוח מהמקום או להזעיק עזרה. אמצעים אלו מגיעים במגוון עוצמות וצורות וכדאי מאוד להחזיק אחד מהם בתיק.

בנוסף, מספר שיעורי הגנה עצמית יקנו לך את הכלים הבסיסיים להתמודדות עם התוקף ובנוסף תלמדי כיצד לשמור על קור רוח ולתפקד תחת הלחץ. זכרי נקודות אסטרטגיות כגון אזור האשכים, אשר בעיטה לכיוונם עשויה להמם את התוקף למספר דקות. בנוסף, מכה שטוחה או אגרוף אל תוך האף, עשויים לשבור אותו בקלות ולהסב נזק לתוקף אשר יוחלש משמעותית. וכמובן, השיטה הפרימיטיבית ביותר שגם לנצח תעזור – חול לעיניים, פשוט כך.

כל הדרכים הללו ועוד שיטות נוספות, יתנו לך מענה בעת הצורך, אך חשוב גם להבין שאנו נמצאים בתקופה בה חיות טרף אנושיות מסתובבות חסרות רחמים ברחובות. השתדלי שלא להתבודד עם אנשים שאת לא מכירה, לא לשתות מכוסות שלא ראית אותן נמזגות מולך או שהושארו מחוץ לטווח ראייתך, העדיפי לשתות מבקבוקים סגורים והשתדלי להיות עירנית ככל שניתן.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.