כיצד מתבצע הליך פינוי פולשים

14.03.2012

מאת: אל"מ בני טל

לאור המצב הכלכלי, כמו גם עליית הפשיעה, גוברים הסיפורים על בעלי בתים אשר מצאו עצמם נאבקים עם שוכר אשר לא מוכן להתפנות (וגם לא לשלם שכ"ד) או לחלופין, בעלי נכסים ריקים אשר יום אחד רואים את הנכס שלהם מיושב ופעיל בלי ידיעתם. כמנהל חברת האבטחה הותיקה בתחום פינוי הפולשים בישראל, אספתי עבורכם מידע שיעזור לכם להבין כיצד הליך הפינוי עובד.

בגדול, נושא הפינויים מתחלק לשני רבדים עיקריים:


מי הפולש

ישנם פולשים מקצועיים אשר עוסקים בכך למחייתם וזו בעצם ה"עבדוה" שלהם. לרוב מדובר במשפחות פשע ועבריינים, המתמחים בגניבת שטחים, אדמות ונכסים. במקרים רבים מדובר בנכסים אשר בעליהם כלל לא בארץ, או לחלופין הוא מבוגר או לא בקו השפיות.

לצורך הדגמת פשטות הפלישה במקרים שכאלו: מתחת למשרד שלנו בתל אביב, ישנו נכס אשר שווה לפחות מיליון דולר, הסגור כבר כ-30 שנה. הבעלים של הנכס מגדיר את עצמו כחסר-בית אשר מתגורר ברחובות, ישן על ספסלים ומדי פעם מתאשפז בשלוותא, בזמן שהנכס היקר שלו עומד שומם. לא פעם קרה, שנאלצנו להבריח עבריינים אשר הניחו מנעולים משלהם על שערי הנכס והכינו את השטח לפלישה.

במקרים אלו, מדובר בעסק שעובד בצורה מקצוענית, כאשר אנו מפעילים במקביל את מנהל מקרקעי ישראל ואת הרשויות הנדרשות. מה שקורה לעתים הוא, שעבריינים פולשים לנכס שהיה נטוש במשך שנים ולא שילמו ארנונה עליו, מגיעים פתאום לרשות ומשלמים כאילו הנכס עבר לחזקתם. בעלי הנכס מתנגשים עם העבריינים ואז אלו מתלוננים במשטרה על ניסיון פינוי לא חוקי ולמרבה האבסורד – הבעלים נעצר.

סחטנים ושוכרים סוררים
במקרים רבים, ישנם שוכרים אשר נכנסו לחוזה ונתקעו בלי כסף ומבינים שהם עשויים לקבל הרבה כסף מבעל הבית בכדי להתפנות. שורש העניין הוא הוכחת הפלישה הטרייה.

לפי החוק, פלישה טרייה בוצעה ב-30 הימים האחרונים. השאלה היא: איך מוכיחים את משך הזמן?

כאן בעצם מגיע עבריין או מחוסר דיור, מול קצין החקירותוטוען שהוא כבר חצי שנה בנכס. לעומתו – אני מגיע בתור אל"מ ודמות בטחונית אמינה, ומבהיר כי לפני 4 ימים הנכס עדיין היה ריק מאדם. כאן למעשה, הניסיון והשם כבר עושים את רוב העבודה. כמובן שהמראה של מאבטחים מגודלים תמיד מסייע גם הוא.

במידה והעבריין החליט כי הוא מעוניין להתחכם בכל זאת, החומה האנושית המוצבת מולו, תבהיר לו אפילו בלי מעשים כי המחשבה לא נכונה. כמובן שאם עדיין ירצה להתנגד פיזית, התגובה תהיה ראויה.

כגוף מיומן ומנוסה בתחום, אנו מוצבים בעמדה חזקה יותר מכל גוף אחר. לראיה, היו לנו עבודות בהן המפונים הזעיקו משטרה, אשר ניסתה לעצור אותנו, אך ברגע שלנו ישנו צו בית המשפט שהמחלקה המשפטית שלנו השיגה – לא נותר להם אלא לעמוד מן הצד ולהתבונן.

לסיכום, חוזק וניסיון אלו חשובים בעיקר באזורי הפריפרייה, בהם הפלישות הן נפוצות ביותר ושם גם ישנם מקרים רבים של אח עבריין ואח שוטר. לעתים קרובות בעל הבית מעדיף לשלם את הכופר לפולשים רק בכדי שיתפנו, אך אלו רואים כי טוב ונשארים עוד. אנו מסייעים ומבצעים את הפינוי בכל דרך שיבחר בעל הבית, בין אם בזו הדיפלומטית ובין אם זו הכוחנית – כמובן, הכל במסגרת החוק.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.