ליווי של חברת אבטחה בדיונים בבתי המשפט

14.01.2015

בית המשפט, מלבד היותו זירה המתקשרת לערכי הצדק והאמת, עלול בקלות להפוך להיות זירה להתלהטות יצרים בעקבות פסיקה מסוימת, או בעקבות דיון במקרה טרגי ואמוציונלי במיוחד. בבית המשפט, כפי שאנו רואים מדי פעם במהדורות החדשות בדיונים מסוקרים, עלולות להיות "סכנות" פוטנציאליות והתגלעות אלימות. בעיקר הדבר נפוץ בדיונים סביב סכסוכי משפחות, מקרי רצח ואירועי פח"ע.

אמנם במהלך הדיון לרוב אין התגלעות אלימות, אך מחוץ לכותלי האולם, הדברים לעתים נראים אחרת לגמרי. לכן, שכירת שירותים מטעם חברת אבטחה ביום המשפט או ביום שבו נערך דיון בסוגיה רגישה, יכולים לספק ללקוח שקט נפשי והתרכזות אך ורק בדיון המשפטי, ולא בכל מה שמסביב. עצם נוכחותו של מאבטח בקרבתו של אדם יוצרת אווירה אחרת ומרתיעה את האנשים שעלולים להוות איום פוטנציאלי.

כשהמאבטחים נאלצים להפריד בין הצדדים

ניקח למשל לדוגמא את הדיון של בג"צ בבית המשפט העליון בעניינה של חברת הכנסת חנין זועבי, שנערך בחודש דצמבר סביב הרחקתה מהכנסת. אל בית המשפט הגיעו, מלבד זועבי ונציגי ועדת האתיקה של הכנסת, גם מקורביה של חברת הכנסת ומספר פעילי ימין. דיון זה, כמו דיונים אחרים הנוגעים לסוגיות של שמאל וימין, במיוחד בנוכחותה של זועבי, לרגישים במיוחד.

ואכן בסיום הדיון התגלע עימות אלים בין פעילי הימין לבין זועבי וכמה ממקורביה. העימות הכיל קללות ונאצות, ורק המאבטחים של משמר בתי המשפט הפרידו בין הצדדים. ניתן לחשוב מה היה קורה לולא היו במקום מאבטחים. לכן, במקרים כאלו ובמקרים דומים אחרים, מומלץ מאוד לפנות אל חברת אבטחה ולשכור אבטחה אישית על כל מקרה שלא יבוא.

מי צריך חברת אבטחה בדיונים בבתי המשפט?

כשמדובר בשרי ממשלה, מטבע הדברים לא יהיה צורך במאבטחים, שכן האבטחה מסופקת לשרים מתוקף תפקידם. עם זאת, כשמדובר באנשים פרטיים, כמו למשל משפחתה של קורבן אונס הנתקלת במקורביו של הנאשם בתקיפה, או משפחה של אדם הנאשם ברצח, כאשר פוטנציאל החיכוך נפיץ עם המשפחה האחרת – במקרים אלו, אבטחה אישית או נוכחותם של אנשי חברת אבטחה, יכולות להיות משמעותיות.

צפו במהומה בדיון בעניינה של ח"כ חנין זועבי:



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.