למה יש להעביר את ההוצאה לפועל לגוף פרטי

11.04.2012

מאת: אל"מ (במיל') בני טל

ההוצאה לפועל ידועה לכל אזרח שאי פעם נזקק לשירותיה (וגם לאלו שבצד השני של המתרס), כאחד הגופים הביורוקרטים האיטיים במדינה. זהו גוף אשר מנוהל על ידי המדינה, אשר לא פעם תהליכים בו לוקחים זמן ארוך וגורמים לסחבת אשר מסבה לא מעט נזק למבקשים להפעיל את זכותם להשתמש בו. האם לא הגיע הזמן להפריטו?

לאחר שנים של ניסיון באבטחה ויישום הוצאה לפועל, אני כול להגיד בבטחון כי בהחלט ישנה סיבה מובהקת להעברת פעילות ההוצאה לפועל בישראל לידי גוף פרטי. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד – ברגע שגוף פרטי ינהל את גביית החובות של בתי המשפט ואת הצווים השונים, הדברים יעבדו בצורה חלקה יותר.

במקרים רבים, למרות התדמית אשר נדבקה להפרטה, העבודה לשם רווח יוצרת יעילות נדרשת. ברגע שכוח האדם מתומחר ואין מדובר בפקידים ממשלתיים אשר עובדים כחצי משרה ולא לפי תפוקה, כאשר מדובר בעבודה מסודרת ולמנהלים ישנו אינטרס להגביר את אחוז הרווח שלהם על ידי ביצוע העבודה בצורה היעילה ביותר – הסחבת נגמרת והגוף הממשלתי, אשר הפך ברבות השנים לבדיחה בעיני חלק מפורעי החוק, יהפוך לזרוע מבצעת איכותית ומרתיעה.

עבריינים רבים יודעים שאכיפת הצווים ופעילות ההוצאה לפועל אינן מתבצעות ביעילות. לכן, הם מרשים לעצמם להגרר בתשלומים, להתחמק מסגירת חובות ומוצאים כל פרצה אפשרית בחוק בכדי לייצר סחבת ביורוקרטית נוספת. ברגע שהגוף הממשלתי יהפוך לעסק פרטי ויהיו מעין "מרשלים" של ההוצאה לפועל אשר ירוצו אחרי אנשים – העסק יראה שונה, מסחרי והרבה יותר כלכלי למדינה.

את ההפרטה יש לבצע על ידי מכרז בפיקוח ממשלתי, אשר יקבע את התנאים להעברת השליטה בהוצאה לפועל לגוף הפרטי.

חברת האבטחה שלנו – BTS, היא בעלת ניסיון רב של 33 שנים בתחום האבטחה וההוצאה לפועל ויכולה לעמוד בדרישות אשר יוטלו על גוף שכזה. המדינה תרוויח הכנסה כלכלית ותחסוך משכורות לריק והאזרחים ירוויחו גוף יעיל אשר מגן עליהם ומונע מהם להפוך לקורבנות פעם אחר פעם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.