מבצע "חוזרים הביתה" לפינוי המסתננים מישראל

13.06.2012

בימים האחרונים, קיבלה מדינת ישראל החלטה לפינוי המסתננים, אשר לפי החוק הבינלאומי – אינם נחשבים לפליטים (כמו תושבי דרום סודן למשל), במסגרת מבצע "חוזרים הביתה". המסתננים עצמם, מבינים שעם פעולות הרשויות והתגברות התנגדותן של קבוצות תושבים לנוכחותם כאן, הם לא יוכלו להמשיך לחיות כאן.

צפו בתחילת המבצע באילת:

מניסיוני הבטחוני, מובן לי שכאשר קבוצות באוכלוסיה מגיעות למצב שבו "אין מה להפסיד", הן עשויות להפוך לאלימות ומסוכנות יותר. המחסור בכסף ומזון, הפחד מרדיפות ופעולות של האזרחים ושאר גורמים נסיבתיים, עשויים להוליך את המפונים לעתיד אל עבר פשעים הישרדותיים עם תוצאות קשות. כמו כן, חלק מהמסתננים מצידם, הקימו ראשי גשר לחזרה למולדת וישנם מהם אשר הביעו נכונות לעזוב מרצון דרך ועדים מטפלים שונים.

מנגד, מטפלת יחידת עוז בנושא התפיסה והפינוי של המסתננים. לדעתי, עם כל ההערכה אשר ללא ספק מגיעה ליחידה זו, היא איננה מוכשרת לביצוע משימה שכזו ויש לדרוש ממדינת ישראל והמשטרה להכנס לעובי הקורה ולטפל במבצע ברמה הביטחונית הגבוהה ביותר.

בזמן המבצע, יש לדאוג לאבטחת התושבים באזורים המועדים לפורענות וכמובן את שכנייהם המידיים של השוהים הבלתי חוקיים. בתקופה זו, צריכים כוחות הביטחון והשב"כ, להיות הרבה יותר ערניים ולהחזיק סד"כ גדול ברחבי הערים השונות. בנוסף, יש לבצע איסוף מודיעין ולודא כי אין כוונה להתקוממות של המפונים לעתיד.

לסיכום, בכדי לבצע פינוי מוצלח מבחינה בטחונים ובטיחותית, יש לודא כי הגופים המוסמכים לכך – הם אלו אשר יבצעו את העבודה. כמו כן, ביצוע הפינוי על ידי גורמים אלו, יסייע למוכנותם לכל מקרה קצה אשר עשוי להתרחש ובכך גם למנוע תקריות אלימות אשר בקלות עשויות לנוע אל עבר משברים לאומיים ופוליטיים.



קטגוריות:מאמרים

תגובה אחת על מבצע "חוזרים הביתה" לפינוי המסתננים מישראל