מגנומטר ופתרונות אבטחה מתקדמים לסריקת גוף

31.05.2013

כולנו מכירים את ה"מגנומטר" – גלאי המתכות שדרכו עוברים אנשים ומשמיע צפצוף אם הוא מזהה מתכות. זהו גלאי מתכות רגיל ונפוץ ביותר לאבטחה בשדות תעופה ובמוסדות שאליהם נכנסים אנשים רבים מדי יום, כמו למשל הביטוח הלאומי.

המגנומטר משתמש בשדה האלקטרומגנטי כדי לזהות חפצי מתכת, כמו אקדחים סמויים. החיסרון בגלאי המתכות הזה הוא חוסר היכולת לזהות כלי נשק קרמיים או עשויים פלסטיק. היתרון הגדול הוא המחיר הזול של הגלאים האלו. כיום הטכנולוגיה מפותחת עוד יותר ומציגה פתרונות אבטחה מתקדמים ביותר לסריקת גוף האדם:

בני טל - מגנומטר

בני טל – מגנומטר

הדמיה מגנטית. זו השיטה המשוכללת ביותר שקיימת כיום כדי לספק תמונת מצב מלאה בנוגע לגוף האדם. הטכנולוגיה משתמשת בגלים מילימטריים וכך מאפשרת "לראות דרך הבגדים" כדי לחשוף חפצים מתכתיים או עצמים חשודים על הגוף. סורקים שכאלו יקרים מאוד ומחירם מגיע למאות אלפי דולרים. הדבר מעורר לא פעם את חמתם של פעילי זכויות האדם, שכן מדובר במעין פלישה אל הגוף.

הדמיית רנטגן. שימוש ברמה נמוכה של קרני רנטגן כדי ליצור תמונה דו-ממדית של הגוף. הנתונים המתקבלים הם תמונה כללית של האדם ושל החפצים המוסתרים על גופו. כמו הטכנולוגיה הקודמת, גם זו לא חודרת מתחת לעור.

גלאי חומרי נפץ וסמים. הגלאים האלו מייצרים רוח קלה על העוברים דרכם כדי לפזר חומרי נפץ או סמים מהשיער, מהגוף ומהנעליים. אם יש חומרים חשודים, הם נסרקים מיד על ידי הגלאי. החיסרון בגלאים מן הסוג הזה הוא רגישותם בעת חשיפה ללכלוך וללחות, כמו גם המחיר היקר שלהם שמגיע למאות אלפי דולרים.

נטילת דגימה. בשדות תעופה מסוימים מקובל להשתמש בגלאים לכפות הידיים לגילוי חומרי נפץ וסמים. בשיטה הזו, מפעילי הגלאי לוקחים דגימה באמצעות פד או ספוגית מכפות הידיים של האדם ומהמטען כדי לקבוע אם הם היו במגע עם חומר נפץ. את הדגימה מנתחים במכונה מיוחדת.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.