מדוע לחימה ללא נשק חשובה עבור מאבטח?

23.10.2014

ישנם אנשים אשר סבורים בטעות שמאבטח טוב ויעיל הוא זה אשר מסוגל לשלוט בצורה מיטבית בנשק אישי. אמנם אין ספק שישנם מקרים שבהם היכולת של איש ביטחון לתפעל נשק בצורה טובה תוכיח את עצמה, אבל יש גם מקרים אחרים – שבהם דווקא שימוש בנשק חם יהיה בעייתי. ישנם מצבים שדווקא אבטחה אלימה היא הדרך המתאימה לטפל ולנטרל איום בצורה נכונה.

עבור מי שמתעניין בעבודה במסגרת של חברת אבטחה וכן עבור כל מי שמתעניין בנושאי אבטחה וביטחון בכלל, נסביר בקצרה מדוע ישנם מקרים שבהם לחימה ללא נשק חשובה עבור המאבטח, לא פחות ואף יותר מאשר ירי מבצעי.

תפקוד בהתאם למשימה

אבטחה אלימה

אבטחה אלימה – מתי יש בה צורך? (imagerymajestic)

כאשר אדם מסוים, חברה או כל גוף אחר שוכרים את שירותיה של חברה לאבטחה, יש לכך מטרות שונות ומגוונות. לעתים, תקפידו של המאבטח יהיה כרוך באבטחת אישים, למשל, אבל יהיו מקרים אחרים כגון הצורך לבצע פינוי פולשים בכוח. במקרים כגון זה, ברור לכל בר דעת שאין המטרה לחסל את מי שפלש למקום לו לא. למעשה, אפילו ירי שלא מעל מנת להרוג לעבר מי שפלש לבית או לשטח של אדם אחר הנו בעייתי מאוד.

גם במקרים נוספים, כגון תפקידי שמירה ואבטחה במועדונים, באירועי תרבות, באירועי הפנינג המוניים, אבטחה אלימה היא הפתרון. התפרעות של צעירים במועדון, למשל, שלא תיענה בצורה אגרסיבית דיה, עלולה להפוך במהירות לאירוע דקירה שמופיע למחרת באמצעי התקשורת.

הדיפה של איומים בכוח במצבים מגוונים, שנעשית על ידי עובדיה של חברת אבטחה, אולי נראית פחות אלגנטית למי שרגיל לראות כיצד פותרים בעיות בסרטים באמצעות כמה יריות מדויקות, אבל בחיים הדברים עובדים אחרת.

כאשר ניתן להתגבר על איום מסוים בכוח הזרוע, תוך שימוש במיומנויות של קרב מגע או אפילו בכוח פיזי טהור על פורצים, חוליגנים, מתפרעים, וכאמור, גם במקרה של ביצוע מטלות כגון פינוי פולשים בכוח, יש לעשות זאת. דווקא תגובה זו היא מידתית וראויה יותר וכמובן גם נכונה יותר בהתאם לחוק, שאוסר על פתיחה באש במצבים שאינם סיכון חיים ברור ומוחשי.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.