מדוע מאבטחים נשארים עם נשק בסיום המשמרת ?

09.04.2013

מאבטחים מסיימים את המשמרת שלהם ונשארים עם האקדח, כך הם יכולים לפגוע בחפים מפשע. הגיע הזמן לעצור את התופעה האלימה.

בני טל - לקחת את הנשק מהמאבטחים

בני טל – לקחת את הנשק מהמאבטחים

אנו עדים באחרונה למספר רב של מקרים בהם מאבטחים משתמשים בכלי הנשק האישיים שברשותם על מנת לרצוח. רק בסוף השבוע התבשרנו על מאבטח שהרג את המטפלת של אמא שלו בעזרת האקדח. לאחד מכן הסגיר עצמו הרוצח למשטרה ויקבל את גזר הדין בקשר לרצח שכזה.

נשאלת השאלה מדוע נמצאים ברחוב כל כך הרבה כלי נשק ללא השגחה ומדוע ישנם כל כך הרבה אנשים אינם ראויים ומסוגלים לאבטח את שלום הציבור בצורה שקטה וטובה המחזיקים בכלי נשק מסוכנים. אותם אקדחים קטלניים צריכים להיות אצל אנשים בעלי כושר גופני ממוצע ומעלה, נטולי בעיות נפשיות אשר משבשות את קו המחשבה וגורמות לאיבוד השפיות. מדובר כאן בנשק ציבורי אשר מיועד לאבטחת מקומות ציבוריים בלבד ולא לחיסול חשבונות. ייתכן ואם המאבטח היה נטול נשק ורק היה מכה את המטפלת, עם כל החומרה של המקרה, היא עדיין הייתה בחיים.

המאבטח הולך הביתה, מרגיש עבריין צמרת ושולף את הנשק על כלום והורג את מי שבדרכו. חייבים לאסוף במיידי את עשרות אלפי כלי הנשק שמסתובבים פה ללא סיבה הנראית לעין. האינתיפאדה הראשונה והשנייה מזמן מאחורינו והשלישית לא עומדת בפתח. אנו לא בתקופה של פיגועים וחיים בחוסר ביטחון, לכן אגף האבטחה במשטרת ישראל חייבים להחליט במהירות ולאסוף אקדחים מאלפי מאבטחים חמושים באזורים לא מסוכנים. אותם מאבטחים נמצאים בכושר גופני רעוע ואינם יכולים לתפקד במקרה של בעיה באבטחה. מפחיד לחשוב מה יקרה ביום שהם ייקלעו לסיטואציה ובה הם צריכים להגן על חיים של אזרחים.

חברת אבטחה צריכה לאסוף את הנשק בסיום משמרת ולהפקיד אותו אצל המאבטח הבא אחריו. חברת שמירה ואבטחה חייבת לטפל בנושא בהקדם מאחר ואין צורך ב-40 כלי נשק על 9 נקודות אבטחה.



קטגוריות:כללי

סגור לתגובות.