מהי החשיבות של מאבטחי אישים בסקטור הפרטי ?

02.04.2013

מאבטחי אישים בסקטור הפרטי תפקידם לשמור על אנשי ציבור ואנשי עסקים שאמנם לא זוכים לאיום מתמיד, אך עדיין חייבים להגן עליהם. כיצד עושים זאת ?

בני טל - חברת אבטחה פרטית

בני טל – חברת אבטחה פרטית

 

מאבטחי אישים בסקטור הפרטי נועדו לאבטח אנשי עסקים, שרים, ראשי מדינות ואישים המצויים תחת איום. מאבטח אישים מקצועי במדינת ישראל הוא יוצא שירות הביטחון הכללי, לוחם בצבא שהגיע לדרגת מפקד ולאחר מכן הגיע לשבכ, שם עובר המאבטח קורס אחיד ומקיף מעל לחצי שנה. הלוחם שרגיל היה להסתער עם רובה M16  כעת עובר לאקדחים והציוד הנלווה של מאבטחי אישים. תהליך העבודה לאחר הקורס המפרך הוא שיבוץ במשימות סוג ב' ופחות חשובות, אך לאט לאט דרך עבודה קשה הוא לומד סיכונים מהשטח, נכנס למעגלי אבטחה חשובים יותר וכך מגיע להיות מאבטח אישים של ראש הממשלה, שר הביטחון וכו'.

ברגע שהם מסיימים את תקופות העבודה השוחקות שלהם, הם יוצאים החוצה ומשתבצים בכל מיני חברות אבטחה פרטיות. מדובר באנשים המקצועיים ביותר בתחום אבטחת האישים שניתן למצוא מאחר והשב"כ הוא בין השירותים המקצועיים והטובים בעולם. בכפוף להם ניתן למצוא מאות מאבטחים שפוטרו ממערך האבטחה של השרים. שם דרישות הקבלה נמוכות יותר מאחר ומדובר באבטחת שרים שאינם תחת איום וכן אישים ציבוריים שהמדינה נותנת להם אבטחה רצינית.

אבטחת אישים היא נושא רגיש במיוחד. סביר להניח כי אם ראש עיריית עכו היה מאובטח תחת סוג של מאבטח אישים, אין ספק שניסיון ההתנקשות בחייו לא היה יוצא אל הפועל, וגם אם כן סביר שהמאבטחים היו פוגעים במאיימים קודם לכן.

אנשי ציבור רבים, בפרט אנשי צבא לשעבר כמו ראש עיריית עכו שהוא איש צבא לשעבר, או האלוף גנדי שהיה אחד הלוחמים הבכירים במדינת ישראל שהחליט להסתובב ללא מאבטחים ולצערנו הרב הוא נרצח בבית המלון בו שהה – אם היה מאובטח הוא היה בחיים כיום. לא מדובר במקרה דומה לרצח רבין בו כשל מערך האבטחה, אך במקרה של גנדי וראש עירייית עכו, מאבטח חמוש היה מונע את הפגיעה. מאבטח אישים כמו שחברת האבטחה BTS שלנו מספקת הוא ברמה הכי גבוהה שיש, מאחר והוא עובר קורסים רבים, השתלמויות ועבודה רבת שנים בשטח והם עושים את העבודה שאנו נותנים להם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.