מהן הוראות הפתיחה באש?

26.06.2013

את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

זיהוי החשוד

אם נמצאים בעמדה סטטית בתור עובדים של חברת אבטחה הנושאים נשק, יש להביט במשך כל המשמרת לכל הכיוונים וכן גם לאזורים ספציפיים אשר הוגדרו טרם העלייה לשמירה. אם חשוך בחוץ או שמא קשה לזהות את האדם המתקרב, ניתן לשאול את השאלה הפשוטה ביותר: "מי זה?". כשאין תשובה או כשהיא לא ברורה, ממשיכים בתהליך זיהוי קפדני ומדויק יותר.

בני טל - הוראות פתיחה באש

בני טל – הוראות פתיחה באש

בשלב זה, עוברים לשאלה ברורה יותר, אותה מומלץ להגיד בקול רם ובוטח: "עצור והזדהה". אם התשובה עדיין לא מספקת והאדם ממשיך להתקרב, יש לשאול שוב את אותה השאלה, בקול רם וחזק שיבטיח כי השאלה הגיעה לאוזניו של האדם המתקרב.

התרעה מפני ירי

אם החשוד ממשיך להתקרב ולא מגיב לשאלות הראשונות, מגיע שלב ההתרעה. בשלב זה, כבר לא שואלים ומבקשים זיהוי, אלא מודיעים: "עצור או שאני יורה". גם את ההודעה הזו מודיעים פעמיים ולאחריה גם בערבית ("וואקף וולא אנא באטוחק"), או בכל שפה אחרת, אם נמצאים במקום שבו ייתכן שיהיו דוברי שפה נוספת. את המשפט בערבית.

ירי על מנת לעצור

אם האדם המתקרב עדיין לא עוצר ואף רץ לכיוון למרות ההתרעות, ניתן לפתוח באש לאחר קבלת אישור מהממונים על אבטחה באזור. את הירי הזה, לא מבצעים אל עבר החשוד, אלא קודם דורכים את הנשק שעשוי להפחיד ולעצור גם הוא את החשוד ולאחר מכן לירות שני כדורים אל האוויר. אם גם הפעולה הזאת איננה עוצרת אותו, ניתן לירות לא על מנת להרוג, אלא אך ורק כדי לעצור אותו ולכן יש לירות אל הברכיים ומטה. כמו כן, אם הוא מחזיק כלי נשק חם כמו אקדח ואף משתמש בו, ניתן לירות אל מרכז מסה.

חשוב לציין, כי ההוראות משתנות מחברה לחברה, מסיטואציה לסיטואציה וכן גם ממקום למקום. לכן, אין לראות בנאמר מעלה בתור הוראות מפורטות כיצד לפעול, אלא כמידע כללי אשר אינו משמש ברגע האמת. ההוראות המדויקות, החשובות והיחידות אליהן יש לייחס חשיבות, הן אלו אשר מקבלים בעת הכניסה לשמירה או מהממונים במקום, כשלכל חברת אבטחה הנחיות מפורשות קבועות.

חברת האבטחה BTS הוקמה לפני יותר מ-30 שנה על ידי אל"מ (מיל.) בני טל, שנחשב לאחד מראשוני תחום אבטחת האישים למגזר הפרטי. כיום החברה פועלת בארץ ובעולם ובעלת ארבע זרועות מרכזיות. ניתן ליצור קשר 24 שעות ביממה בטלפון 03-5272874/9.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.