מילוט נשיא אפריקני תחת אש

24.01.2012

לאור ניסיונה הרב של חברת השמירה והאבטחה שלנו במבצעים מורכבים ועבודה מול גורמים פוליטיים בארץ ובעולם, אנו נקראים לא מעט לאזורים בעלי יציבות שלטונית מעורערת. במקרה הבא, נקראנו למדינה באפריקה (שאת שמה לא נוכל לחשוף) בכדי לאבטח את נשיאה המודח.

מאבטחים אישיים, חברת ביטחון, חברת שמירה ואבטחהלאור מלחמות האזרחים והפרעות במדינות השונות במרכז יבשת אפריקה, חברתנו מספק לעתים קרובות שירותי אבטחה וייעוץ בטחוני לראשי מדינות דברות צרפתית ואנגלית. באחד מן הימים, קיבלנו שיחה בהולה מאנשיו של ראש מדינה, לו הענקנו שירותי אבטחת אישים ואמנו את אנשי האבטחה שלו על פי דוקטרינת האבטחה הישראלית.

הנשיא, אשר נרדף על ידי מתנגדי השלטון משבט אחר, ברח לג'ונגלים שליד בירת מדינתו, תוך שהוא ניצוג על ידי כוחות ההתנגדות למשטרו, אשר רצו לתפסו ולהוציאו להורג אל מול עיני העם.

חיי השרדות ומוכנות לבריחה
אורח חייו של נשיא מדינה באפריקה איננו נינוח כשל אנשי שלטון באירופה ובשאר חלקו הצפוני של הכדור, אלא עמוס ברובו בטקטיקות השרדות ומוכנות לבריחה. כוחות ליווי חמושים ועוזרים הנושאים עמם דרכונים דיפלומטים, מזון וכסף מזומן למקרה בריחה מהירה  – הם כולם חובה ולא רק בגדר המלצה.

כמו כן, אנשי האבטחה הצמודים של הנשיא המכהן, חייבים להיות בני השבט ממנו הוא מגיע, לאור העובדה כי רק קרבת הדם מאפשרת אמון יחסי בסובבים אותך. במדינות אלו, הלויאליות של האדם שלצידך תקבע את סיכוייך לחיות.

מילוט תחת אש
את הנשיא איתרנו במעבה היער, וברגע שמצאנו מקום אפשרי לנחיתה, מילטנו אותו במהירות האפשרית יחד עם בני משפחתו ואנשי שלומו, באמצעות מטוסים ולוחמים מדרום אפריקה, הישר למדינה ידידותית שם הוא יהיה בטוח. ברגע המילוט, כאשר הבינו כוחות המורדים את מטרתם של המסוקים, נפתחה עלינו אש כבדה, אך המיומנות והמקצועיות, הן של הטייסים והן של אנשי האבטחה, מנעו אבדות בנפש ואפשרו למבצע זה לצלוח בשלום.

מיותר לציין, שמאז אותו יום אנו עדיין בקשר עם הנשיא המדובר, גם כידידים וגם כמאבטחיו לעת צורך.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.