על אבטחה ודיפלומטיה

15.04.2013

כאשר מדברים על נושא כמו אבטחה, יש בו לא מעט דברים חיוביים – אך אבטחה יכולה גם להתנגש עם דיפלומה. על מה מדובר בעצם?

בני טל - אבטחה ודיפלומטיה

בני טל – אבטחה ודיפלומטיה

לכל מעשה שאנו עושים ישנן השלכות דיפלומטיות סביב הסוגיה איך העולם או הסביבה בכלל יתפסו או יקבלו אותו. כאשר פונים לשירות של חברת אבטחה המיועדת למנוע מקרים מסוכנים, יכולות לחול גם טעויות בגילוי מוקד האש. במקרה כזה, ובמידה ונעשות פעולות הנועדות למגר את הגורם ומתבררות בסופו של דבר כמוטעות (הגורם התגלה בסופו של דבר כלא מסוכן או שגוי) – נוצר מצב של חוסר בדיפלומה, מצב שאנשים בעלי מוניטין כמו ראשי ממשלה, ראשי ערים וכל גורם אחר המתעסק גם עם דיפלומה לא מעוניינים להיכנס אליו. בבואנו לרכוש שירותים של חברת אבטחה מסוימת, איננו חושבים על מה שכרוך מבחינה דיפלומטית, אך בטח כאשר נצטרך לבטח מישהו במקומות בינלאומיים (ארצות זרות) עלינו לשים על כך דגש.

כיצד לא נקלע למבוכות דיפלומטיות במסגרת שימוש בחברת אבטחה
במילה אחת: ניסיון, ואם במשפט: ניסיון ועוד קצת ניסיון. חברה שמעסיקה עובדים מנוסים מספיק תספק שירות יסודי ומקצועי ברמות הגבוהות ביותר. השירות יהיה מספיק טוב וברור, כך שגם במקרים בהם גורם זוהה ככזה בעל סכנה מסוימת – לא מיד ינקטו כנגדו פעולות קיצוניות. מאבטחי החברה יהיו מספיק מנוסים ובטוחים ביכולותיהם, כך שהם יוכלו לשים את הגורם בפיקוח ולמנוע סכנה כל שהיא מצידו, ובכל זאת – עד שהם אינם בטוחים שהוא גורם מפגע, לא ינקטו כנגדו פעולות קיצוניות. כל זה הוא חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מעבודה יסודית של חברה בעלת אסטרטגיה נכונה.

פעולות מן הסוג הזה לא מובנות לאנשים שאינם מגיעים מן התחום הזה, אך יש להם חשיבות עליונה וחברת אבטחה שמחזיקה מעצמה כאחת מקצועית באמת, חייבת לשים עליהן את הדגש.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.