על אירועי התקיפה האחרונים וטיפים להגנה עצמית מלינץ'

את: אל"מ במיל. בני טל

בשנים האחרונות, אנו נתקלים יותר ויותר במקרים בהם מבוצע לינץ' באזרחים תמימים על ידי בני מיעוטים. במקרה של אריק קרפ ז"ל זה נגמר במוות אכזרי. בסוף השבוע האחרון, הותקפו שני חיילים בחופשה, על ידי חבורה אשר הכתה בהם נמרצות ללא רחמים ואף הגדילו לעשות התוקפים וחרטו את המילה "אשף" בערבית על ראשו של אחד המותקפים.

 

למרות שהכללות הן לעולם לא דבר נעים לחברה, אין ברירה אלא להבין את התבנית החוזרת על עצמה, של קבוצת ערבים גדולה אל מול יהודים ללא הגנה, אשר תוקפים ללא רחם כגיבורים על חלשים. הבעיה מחמירה כאשר הרשויות ממשיכות לעצום את עיניהן ואינן מחלקות רישיונות נשק כמו שצריך וכפי שנדרש.

כאדם עם נסיון צבאי ארוך שנים וכמנהל חברת שמירה ואבטחה ותיקה, אני מודע לצורך בהגנה על אזרחים, כאשר אני סמוך ובטוח שבמידה ולמישהו מהמותקפים היה אקדח להגנה עצמית, הדברים היו נגמרים אחרת, כאשר ישנו אפילו הסיכוי כי שני הצדדים היו יוצאים ללא פגע כתוצאה מהרתעה נכונה.

אפילו במקרה של אריק קרפ, במידה והיה לו אקדח או אפילו אקדח זיקוקים או דמוי אקדח כלשהו להרתעה, הדברים אולי היו יכולים להראות אחרת.

החיילים לאחר התקיפה (צילום: מקס ילינסון)

דווקא במקומות הרגישים – אין אבטחה
המקרה האחרון צריך להדליק נורת אזהרה לכל הרשויות. התקיפה אירעה בפאתי בית חולים, במקום ציבורי ושהאבטחה בו צריכה להיות רצינית כיאה למקום שכזה. אך בגלל ניתוב לקוי של תקציבים, אין אבטחה היקפית במקום שאמור להיות מבטחם ושומרם של החלשים. בבתי החולים בישראל כמעט ואין אבטחה, לא בדלתות ולבטח שלא בתוך בית החולים עצמו וכולם מחכים לאירוע הפח"ע ולחלוקת ההאשמות.

אם בבית החולים היתה אבטחה ראויה ובכלל גם אבטחה בחניון הרי שאירוע שכזה היה נמנע או מפסיק מהר מאוד. בבית חולים עם מחלקת ביטחון ראויה, התוקפים היו מאותרים בתוך שניות על ידי מאבטח או בקר בחדר מצלמות ולמקום היו נשלחים אנשי ביטחון, מה שקרה בסופו של דבר, אך מאוחר מדי.

אך לא היו כלי נשק, לא היו מאבטחים ולא היו מצלמות היקפיות. השניים עברו פוגרום שמזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה, ללא סיבה.

אמצעים להגנה עצמית
למרות שאקדח עשוי להיות תחמושת "כבדה" בעבור אזרחים מסויימים, עדיין – ישנם תחליפים יעילים לא פחות, אשר היו עשויים לסייע במקרים שכאלו.

  • שוקר חשמלי היה מסייע להרתיע לאחר פגיעה באחד מהתוקפים.
  • גז פלפל או חרדל היו עשויים לפגוע מספיק בתוקפים בכדי להביאם לחוסר תפקוד ולאפשר למותקפים לברוח או לקרוא לתגבורת.

בנוסף, הכשרת קרב מגע איכותית, אשר ניתן להעביר לכל תלמיד תיכון ומתגייס טרי, עשויה לסייע למותקפים להגן על עצמם בעת הצורך ואף לשנות את מאזן הכוחות אל מול התוקף.

לסיכום, זהו דבר נורא כאשר חיילים בישראל, אשר מסתובבים בעורף ולא בקו החזית, צריכים לברוח ולהפגע מפורעים ערבים בתוך חיפה. על הרשויות לעשות הכל בכדי לייצר הרתעה גבוהה יותר ולחזק את האבטחה, בכדי שכל אדם המנסה לפגוע באזרח אחר – דע כי דינו יהיה כואב וכבד.



קטגוריות:מאמרים