שלושה סוגי תקריות שקרו עם חברת אבטחה

22.04.2013

לאורך השנים, גורמים רבים זכו להתנסות בשירותי חברות אבטחה שונות. ברוב המקרים, המבצעים הוכתרו בהצלחה.  

רצח ג'ון קנדי

רצח ג'ון קנדי

למרות הכול לא פעם צץ לו מחדל חדש המציג מקרה בו התנהלות לא מקצועית של החברה גרמה למבצע להיכשל ולעיתים אף להיגמר באסון. על מנת לתת לכם דחיפה קטנה לכיוון ההשקעה בבחירת חברה האבטחה המקצועית הבאה איתה תתחילו לעבוד, ריכזנו עבורכם שלושה סוגי תקריות בהן חברת האבטחה כשלה בביצוע המשימה שלה וכתוצאה מכך העניין נגמר באסון (כלכלי, או סופני).

שלושת התקריות:
1. הרצח הידוע והמתוקשר ביותר אולי בעולם – הוא רצח קנדי, נשיאה של ארצות הברית. ב-22 לנובמבר, בשנת 1963 נסע ג'ון פ. קנדי, נשיאה דאז של ארה"ב במכונית פתוחה ברחובות דאלאס, טקסס בעודו בדרכו לפגישה במרכזה המסחרי, כאשר לפתע נורה. עד היום ישנן תיאוריות רבות לזהות המתנקשים וניסיונות לעצור את דימומו של הפצע הנוראי של העם האמריקאי, אך דבר אחד בטוח – מאבטחי ראש הממשלה לא השכילו לחסל את המתנקשים בזמן וכתוצאה מכך, הרצח יצא לפועל.

2. אם ננדוד קצת קרוב יותר למחוזותינו – אי אפשר שלא לציין את רצח יצחק רבין ז"ל, אך לא ברצח המתוקשר הזה נדון, כי אם דווקא ברצח פוליטיקאי ישראלי אחר – רחבעם זאבי ז"ל. ב-17 באוקטובר, שנת 2001 נרצח רחבעם זאבי בשעת בוקר מוקדמת (7:00 בבוקר) ביום רביעי בעודו שוהה במלון הייאט בירושלים. כאן, לא רק שהרצח בוצע לפועל על אף שרחבעם זאבי ז"ל הצטייד במאבטחים, אלא גם המתנקשים לא נתפסו והצליחו לברוח אל מה שיתברר תקופה אחר כך – המוקטעה ברמאללה.

3. הרציחות המתוקשרות שצוינו לעיל אלו לא הדוגמאות היחידות שניתן למצוא – אם נרצה למצוא כשל של חברת אבטחה שנגמר בפחות מאסון ויותר בנזק כלכלי עצום, אי אפשר שלא להתייחס לתקרית גניבת היהלומים בשווי 50 מיליון דולר. מטוס שהיה מיועד לצאת מבריסל (בירתה של בלגיה) אל עבר שוויץ, נשדד כולו עוד בטרם הספיק להמריא. כנופיית רעולי פנים הצליחה לגבור על מאבטחי המטוס, במה שיתברר כאחד הכשלים היותר שערורייתיים של חברת אבטחה אי פעם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.