שלושה עקרונות חשובים באבטחת איש עסקים

03.03.2013
בני טל

בני טל – אבטחת אישים

שירותי אבטחת אישים מהווים ללא ספק את ה"יחידה המובחרת" בענף האבטחה הפרטית בישראל. מדובר הן במאבטחים המקצועיים ביותר, והן בלקוחות החשובים ביותר. לא כל חברת אבטחה פרטית מעניקה שירותי אבטחת אישים ומדובר במשימה אשר יש לבצעה תוך כדי עמידה בקריטריונים מחמירים. אישים הזקוקים לאבטחה יכולים להיות ידוענים, פוליטיקאים, אנשים הנתונים לאיומים ספציפיים וכדומה.

אבטחת אנשי עסקים איננה חייבת להיות במסגרת איום קונקרטי או בעקבות נסיבות חיצוניות. למשל, גם נסיעה של אזרח ישראלי למדינה זרה יכולה להיות במקביל לשכירת שירותי אבטחה פרטית. מיותר לציין כי אבטחת אנשי עסקים בחו"ל הינה משימה מורכבת ומיוחדת בפני עצמה.

1. חברת אבטחה מתאימה
בעת התקשרות עם חברת אבטחה פרטית לצורך אבטחת איש עסקים, חשוב לבחור בחברה ובמאבטחים אשר יכולים להעניק ללקוח את המענה הדרוש. כמו כן, מיותר לציין כי אבטחת אנשי עסקים תלויה בנסיבות העומדות מאחוריה. לדוגמא, כאשר עסקינן באדם הנתון תחת איומים מצד גורמים פליליים, חשוב לשכור שירותי אבטחה מקיפים אשר יהיה בהם כדי להגן על המאובטח ובני משפחתו בכל שעות היממה. אם המאובטח מעוניין בשירותי אבטחה פרטית עבור נסיעה לחו"ל במועד מסוים, מומלץ לבחור בחברת לאבטחה אשר מתמחה במשימות מסוג זה. אבטחת אישים הינה מקצוע יוקרתי וכדאי בהחלט להיעזר בשירותיו של מאבטח בעל עבר צבאי/משטרתי עשיר (קצונה, יחידה מובחרת וכדומה).

2. הכרת האיומים העומדים על הפרק
אבטחת אנשי עסקים על ידי חברת אבטחה פרטית הינה משימה אשר מתחילה כמובן עם אפיון המקרה. דהיינו, מערך האבטחה מבוסס על הנסיבות העומדות על הפרק. לדוגמא, במידה והמאובטח מאוים על ידי אדם אחר, חשוב להבין את שורשי הסכסוך ואת תולדותיו. זאת על מנת להעניק ללקוח את המענה הטוב ביותר. בנוסף, אבטחת איש עסקים צריכה להיות בהתאם לאופיו של המאובטח ועל בסיס שגרתו היומית. מיותר לציין כי ייתכן והלקוח ייאלץ לשנות מעט את סדר יומו הרגיל על מנת שמשימת האבטחה תהיה אפקטיבית ויעילה.

3. שימוש באמצעים נוספים
במסגרת שירותי אבטחה פרטית לאיש עסקים, ניתן לעשות שימוש גם בטכניקות וכלים נוספים מעבר לנוכחותו  של מאבטח צמוד. לדוגמא, חברה לאבטחה יכולה לסייע ללקוח מבחינת התקנת מצלמות הפועלת במעגל סגור. כמו כן, ניתן לשדרג את מערכת האזעקה בבית. במקרים מסוימים, חברת האבטחה תשלב במשימה גם פעולות יזומות כגון סיורים רכובים או קבלת סיוע מחוקר פרטי וגורמי מודיעין שונים.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.