שרה נתניהו מותקפת – הפעם זה נגמר בנס

10.06.2012

בשבוע שעבר, ביקרה אשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, בפתח תקוה. במהלך הביקור, בזמן שהיא אמורה להיות מבודדת מן הקהל ומאובטחת היקפית, הגיעה אישה אשר הטיחה את כוס השתיה שלה בשולחנה של נתניהו. המקרה ה"קל" עשוי להוביל למחשבה שניתן לעבור בשתיקה על מחדל זה, אך האמת היא כי באותה המידה יכלו להתנקש או לפגוע בנתניהו ללא שום בעיה.

צפו בתקרית מתוך חדשות 2:

אשת ראש הממשלה, לעניות דעתי, צריכה לקבל אבטחה בדרגתו של ראש הממשלה עצמו. יש להציב כוח מיומן של מאבטחים ושוטרים אשר יאבטחו אותה בכל עת. נסו רק להניח מה יהיו ההשלכות של התנקשות או חטיפה של אשת ראש הממשלה.

מעגלי האבטחה הראשון והשני, צריכים להיות מורכבים מאנשי ונשות ביטחון, אשר מונעים מגע בין נתניהו לסביבה. בנוסף, תפקידם הוא לסרוק בעיניהם את האזור ולזהות תנועות חשודות אשר עשויות להוות גורם מאיים. יש לזכור כי הלו"ז של הגברת נתניהו ידוע מראש וחשוף לקהל רחב של בעלי תפקידים. הדבר מאפשר לגורמים עויינים להתכונן מבעוד מועד לרגע האמת.

תיקון תרחיש

ברגע שהגברת עם כוס השתיה פנתה לכיוונה של נתניהו, עוד לפני שאפילו הספיקה להכנס לתחום "האסור" שסביבה, היא הייתה אמורה להיעצר לבדיקת תעודות ולאחר מכן היו צריכים להפנות אותה לכיוון אחר – רחוק מנתניהו. בכל צוות אבטחה שכזה, יש להציב קבוצת מאבטחים גבוהים וחסונים, אשר יעמדו כחומה בצורה בין נתניהו לקהל, דבר אשר יאפשר את העברתה ממקום למקום ללא הפרעה.

לסיכום, המקרה היווה כשל אבטחתי חמור ביותר ויש להודות רק למזל על כך שלא קרה אסון (כל שאר הגורמים אשמים ללא יוצא מן הכלל). יש לתקן לאלתר את סוגיות האבטחה הבעייתיות ולהעלות את רמת האבטחה על הגברת שרה נתניהו.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.