פינוי פולשים לקיבוץ יקום – אחרית דבר

07.08.2012

בשבוע שעבר, ביצעה חברת האבטחה שלנו, את פינוי מאחז המחאה אשר הוקם בקיבוץ יקום. היה זה מבצע פינוי בעל פוטנציאל אלים במיוחד, כאשר מלבד פינוי האנשים הרבים, היה עלינו גם לפנות ציוד רב, גנרטורים, קונטיינרים וכמובן – הריסת המבנים הלא חוקיים. כל המבצע ארך כחצי שעה, כאשר הפינוי עצמו בוצע בנועם ובאדיבות ככל הניתן בסיטואציה שכזו.

אחד העקרונות החשובים ביותר, אותם אנו מיישמים בכל הליך של הוצאה לפועל ופינוי פולשים, הינו הגעה לשטח עם מאסה גדולה של כוח אדם מקצועי וחזק, אשר מנטרל מבעוד מועד את התלקחותם של מקרים המועדים לאלימות, כדוגמת מפגינים מקללים, פרובוקטורים עם סכינים וכו'. כמובן שכל אלו תועדו במצלמתנו ונוטרלו מבלי לפגוע בהם.

במהלך הפינוי, היו מקרים נוספים שהתלקחותם נמנעה, כמו מקרה הפעיל אשר שבר את שמשות ה"אלונית" בתחנת הדלק הסמוכה וניסה להשחית רכוש וחבורת פעילים אשר ניסתה לבצר בלוני גז אך נוטרלה במהירות האפשרית.

כפי שראו עיני העם כולו גם בדיווחי החדשות ואפילו בדיווחי פעילי המחאה, למרות הפרובוקציות, הפינוי עבר בשלום ושיטת מאסת המאבטחים נתנה את המענה הנכון גם הפעם, בצורה המקצועית ביותר.

צפו בגלריית סרטונים מהאירוע:

את השיטה הזו, אנו ממליצים לכל כוחות הביטחון, המשטרה והצבא, ליישם ככל הניתן. אנו רואים לא פעם מקרים אשר יוצאים משליטה בהפגנות ומבצעים שונים, רק לאור העובדה שכוח האדם לא נערך בכמות מספקת ולא הוכשר מקצועית למשימה הספציפית (כמובן, מבלי לגרוע מיכולותיהם האחרות של הנוגעים בדבר). הוכח כאמור, שגם מקרה כמו הפינוי ביקום – ניתן לסיים ביעילות וללא בעיות, בתוך חצי שעה.

לסיכום, כפי שהדרכנו כך גם בוצע הפינוי, במהירות וללא פגע. אנשי מחאת הצדק החברתי הגיעו לקיבוץ והסכימו על "שלום בית" עם אנשי יקום, הציוד אשר הושם במשמורת יוחזר אליהם די במהרה ובמקום מגדל הצדק נטענו מטע זיתים, אשר מסמל באופן היפה ביותר את הקרבה של כולנו אל האדמה ולארץ ישאל. במקום שבו יכל להיות מאבק גדול, יש היום מטע זיתים.

רצ"ב מכתב תודה לחברת BTS מטעם מזכיר קיבוץ יקום, על העבודה המקצועית שביצענו:

בני טל פינוי פולשים



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.