פינוי אלים במיוחד במזרח ירושלים

12.12.2012

לפני כשבוע פנה לחברתנו איש עסקים אמיד אשר בבעלותו נמצאים מספר מבנים לא מאוכלסים במזרח ירושלים, אליהם פלשו זה מכבר עבריינים אלימים ומסוכנים. מעבר לפלישה שלא כחוק, הכניסו העבריינים אל המבנים הלא מאוכלסים ציוד רב ואף את משפחותיהם, נשים וילדים, כאילו מדובר היה בביתם או במשרדם הפרטי. 

 נוכח העובדה כי הפלישה אירעה רק שבוע ימים לפני המועד בו פנה אלינו הלקוח, הרי שהחוק אינו מחייב את הוצאתו של צו בית משפט לפינוי, כי אם מאפשר לבעל המבנה לפנות לחברה מנוסה ובעלת מוניטין בפינויים מסוג זה – בדיוק מהסיבה הזו הוא פנה אלינו, אל חברת האבטחה בי.טי.אס סקיוריטי בניהולו של אל"מ (במיל') בני טל, המתמחה בפינוי מבנים שעליהם השתלטו פולשים לא חוקיים.

 שלב הפינוי הראשון – תכנון ואיסוף מודיעין

 בשלב הראשון של המבצע התחלנו לאסוף את כל המידע הרלוונטי על הפולשים וזאת לרבות כמות הפולשים, תמונותיהם והרגלי הפעילות שלהם. הבית כולו נמצא תחת מעקב 24 שעות ביממה וזאת לרבות תיעוד המלא של הנעשה מסביב. החלטנו כי הפינוי עצמו יבוצע בשעות הבוקר והצהריים וזאת משום שאלה היו השעות בהן מרבית הפולשים והילדים לא נמצאו במבנה.

 השלב השני  – פיצול הכוחות ופינוי המבנה תוך חצי שעה

 לאחר שיום הפינוי ושעות הפינוי נקבעו והפכו לעובדה מוגמרת, התכנס הכוח כ-500 מטרים מהמתחם ויצא לפינוי תוך שימת דגש על הוראה אחת: פינוי אלים ללא אלימות. 150 מאבטחים הגיעו ליעד והתפצלו ל-4 כוחות משנה: כוח אבטחה היקפי, כוח אבטחה קומה א', כוח אבטחה קומה ב' וכוח אבטחה קומה ג'.

 כל אחד מהכוחות יצא לבצע את משימתו. תוך חצי שעה פונה המבנה לחלוטין וזאת אחרי שכל 40 האנשים שהיו במתחם בעת הפינוי התפנו מרצון ללא כל שימוש באלימות או בהתנגדות מיוחדת. במקרה הזה בא היתרון של המאבטחים המנוסים לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר משום שהפינוי התבצע במהרה והסתיים ללא בעיות של ממש. מיותר לציין כי תוך זמן קצר הגיעו הפולשים הכבדים אל המתחם אך נתקלו במאבטחים שעמם לא היה להם כל רצון (ובצדק) להתעמת.

 השלב השלישי והרביעי – בניית גדר היקפית ואבטחה מלאה במשך כמה שבועות

 לאחר שהפולשים פונו מהמקום, התחלנו באופן מיידי בבנייתה של גדר היקפית עם שערים ומנעולים, וזאת לצד ההחלטה להציב אבטחה קבועה של 24 שעות ביממה סביב המתחם מחשש לפלישה מחודשת. אחרי שהמתחם אוייש על ידי שוכרים שאושרו על ידי הבעלים, הם אובטחו על ידי צוות המאבטחים של בי.טי.אס סקיוריטי במשך שבועיים עד שהחיים חזרו למסלולם.

 למרבה הצער, הפולשים מצאו לעצמם ככל הנראה קורבן אחר שנכסיו הפכו ליעד החדש. הניסיון מלמד כי עבור העבריינים והפושעים הללו, ההשתלטות על הנכסים שקולה למקצוע משום שהם מנצלים את החשש של בעלי המבנים אשר הופכים למושא הסחיטה והאיומים שלהם.

 חברת האבטחה בי.טי.אס סקיורטי בניהולו של אל"מ (במיל') בני טל, מתמחה במתן פתרונות אבטחה ושמירה לאנשי עסקים אשר נפלו קורבן להשתלטות של עבריינים על נכסי הנדל"ן שלהם. צרו עמנו קשר עוד היום ונעשה כל שביכולתנו על מנת  לעזור לכם להחזיר לידיכם את הנכס שעבדתם כל כך קשה עבורו.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.