סוגי מקרים של פינוי פולשים על ידי חברת אבטחה

01.05.2013

ישנם לא מעט מצבים שונים ומשונים בגינם נרצה לפנות לקבל שירות של חברת אבטחה – החל מאבטחה אישית, עובר באבטחת מתקנים וכלה ברכישת ציוד אבטחה לבית.

 

אך גורם מרכזי בעבודתם של חברות האבטחה הוא נושא הנקרא "פינוי פולשים". זהו מצב לא נעים שבו ישנה חדירה לשטח פרטי מסוים על ידי גורמים לא רצויים שעושים זאת בניגוד לחוק. על מנת להצליח לפנות את הפולשים לאלתר, תידרש חברת האבטחה לנקוט באסטרטגיה מתוחכמת ולנהל מעקב מתועד אחר העבריינים, כך שלאחר מכן יוכלו לתפוס אותם בעת מעשה ולהגיש כנגדם כתבי אישום. במאמר זה לא נתמקד באסטרטגיות הללו, כי אם בשני סוגי מקרים של פינוי פולשים.

שני סוגי מקרים של פינוי פולשים
1. שוכר נצלן – מקרה זה מאופיין בדרך כלל במצב בו ישנו מבוגר קשיש יחסית שמחזיק בקרקע מסוימת ואם לומר במילים יפות – הוא בדרך להוריש אותו הלאה. במצב כזה, בדרך כלל נעשית פנייה לשוכר קרקעות שישתמש בקרקע בשכירות לתועלתו האישית עד שהיא תועבר בירושה לקרובו של הישיש. בעודם משכירים את השטח לשוכר, סומכים אותם קשישים בעלי הקרקעות על השוכר שלא יעשה נזק לקרקע או לא ישתלט על שטחים שאינם שלו. השוכר מנסה להגדיל את שטח הקרקע באמצעות שימוש בגרוטאות וקונטיינרים, עד שהוא מגיע למצב שהשטח שהוא מחזיק בו גדול בהרבה מהשטח המקורי. כאן אנו נתקלים בבעיה מסובכת שדורשת את פינויו מהשטח על ידי חברת אבטחה.

2. עבריינים – במקרה הזה, הגוף הפולש הוא הרבה יותר בעייתי ומסוכן. העבריינים מתעניינים בשטח עצמו, ללא קשר למי שמחזיק בו. אותם עבריינים יכולים למצוא לשטח שימושים רבים – החל מסחר בסמים, הימורים לא חוקיים, וכלה באחסון סחורה גנובה. בחירת השטח שלהם נעשית בדרך כלל במקומות עם נגישות קשה באזור שמוסתר עם עצים, שיחים ואבנים. טיפול בפולשים אלו צריך להיעשות בכוח, ופנייה למשטרה לא תהיה מספיק יעילה כיוון שהיא תתקבל רק לאחר "צו עשה" מבית משפט, בעוד פנייה לחברת אבטחה פרטית תזרז בהרבה את כל התהליך.

 



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.