פינוי מבנה ממספר פולשים רב – מקרה אירוע

03.05.2013

מצוקת הדיור ותופעת המסתננים גרמו לריבוי מקרים של פלישה לבתים – במיוחד באיזור ת"א. במקרים רבים, בעל הבית מעדיף (ובצדק) להשתמש בחברת אבטחה פרטית לצורך ביצוע פינוי הפולשים, במיוחד אם מדובר במספר פולשים רב ובסיטואציה רגישה, שלרשויות אין את היכולת לטפל בה.

בני טל - פינוי פולשים

בני טל – פינוי פולשים

אירוע מקרה – רקע
לפני כשבועיים פנו לחברת האבטחה BTS מספר בני משפחה, שבבעלותם בית דירות ברח' מלצ'ט במרכז ת"א, בבקשה לפנות פולשים שפלשו אליו. כחברת אבטחה העוסקת בפינוי פולשים, אנו אחראים על הביצוע מ- א' עד ת' – תוך ניהול ופיקוח של כל הגורמים הרלוונטיים.

מדובר בבניין בן 4-5 קומות, מוזנח ונטוש מזה מספר שנים, שרובו אטום, אך הפולשים הצליחו עם הזמן למצוא את הדרך להסתנן אליו. מכיוון שהמבנה הוא ללא מדרגות, הפולשים אילתרו מעבר בין הקומות על ידי בניית מדרגות וקשירת חבלים אל העצים שנמצאים לצד המבנה.

בשנים האחרונות חיים (או יותר נכון – נמצאים) בבניין זה לצד זה כ- 25 פולשים המגיעים מאוכלוסיה מגוונת של אריתראים, הומלסים ובני נוער ללא מסגרת. הבניין הוגדר כמסוכן על ידי העירייה, שהיא מצידה ביצעה בו איטום – שכאמור, לא עזר הרבה.

תהליך פינוי הפולשים – 5 שלבים עיקריים:
1. תצפית: בתחילת הפרויקט, ביצענו תצפיות על הבניין על מנת לדעת מתי הן שעות השיא של האכלוס, מה קורה בשעות המתות, מי נכנס, מי יוצא ודרכי הכניסה והיציאה. בעקבות התצפיות, הוחלט כי השעה הכי טובה לפינוי הפולשים היא 10 בבוקר – זמן בו המבנה מאוכלס בצורה מעטה.

2. הכנת השטח: על מנת לפתוח את האיטום ואת דרכי הגישה למבנה, הזמנו קבלן שביצע שבירת בלוקים בקומת קרקע.

3. פינוי: בוצעה סריקה של המבנה מלמעלה עד למטה, תוך פינוי המטלטלין, שכללו בין היתר רהיטים מאולתרים וכלי עישון לסמים. באותה עת שהו במבנה מספר פולשים, שחלקם הביעו התנגדות מילולית ופיזית, אך היא טופלה בצורה רגועה ובנחישות על ידי צוות המאבטחים שלנו.

4. ניקוי: פעולת הניקיון וההכנה מחדש הייתה מאומצת, ארכה מספר שעות וכללה ניסור העצים שהקיפו את המבנה, ובמקביל איטום מחדש של הבלוקים.

5. הגנה ושמירה: בארבעה הימים הראשונים שלאחר פינוי הפולשים, אבטחנו את המקום בצורה הדוקה על מנת לוודא כי הפולשים לא חזורים לשם. לאחר מכן עברנו לשמירה בסיסית של שני מאבטחים סביב השעון.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.