אבטחה באמצעות אזעקה: איך לבחור מערכת?

03.06.2013

מערכת אזעקה לבית מהווה למעשה מעין "מאבטח" בזמן שאנחנו ישנים או לא נמצאים. לכן, יש צורך בבחירת מערכת האזעקה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם.

כיום קיימים סוגים רבים של מערכות אזעקה לבית, חלק מהן מתוחכמות מאוד ויעילות מאוד, אבל גם יקרות. אם החלטתם לרכוש מערכת אזעקה שתהווה פתרון אבטחה לביתכם, שאלו את עצמכם מספר שאלות מפתח מנחות, שהתשובות עליהן יעזרו לכם למצוא את האזעקה המתאימה.

בני טל - בחירת מערכת אזעקה לבית

בני טל – בחירת מערכת אזעקה לבית

  1. מערכת אלחוטית מול מערכת קווית. בניגוד לפעם, כיום מערכת אזעקה טובה היא מערכת אלחוטית ולא קווית. אם מדובר במערכת קווית, יש צורך בפריסה של כבלים ובחציבה בתוך הקירות, דבר לא נעים במיוחד. זהו היתרון הבולט של המערכת האלחוטית. בשיטה האלחוטית התקנת המערכת זולה יותר, כמו עלות האחזקה.
  2. התרעה היקפית מול התרעה פנימית. מערכות האזעקה מאפשרות התרעה חיצונית או פנימית. מטבע הדברים, בבתים צמודי קרקע שמהווים יעד לפריצות, מומלץ להתקין מערכת אזעקה היקפית. גם בדירות הנמצאות בקומות האחרונות בבנייני מגורים, אליהן מנסים להגיע פורצים דרך הגג, מומלץ להשתמש במערכת היקפית. בבתים שנמצאים בתוך בניין, ההמלצה היא לבחור במערכת פנימית.
  3. מערכת אזעקה מול מערכת מעקב. כידוע, אזעקה מתריעה בפני ניסיון לפרוץ לבית. עם זאת, ישנן מערכות העוקבות אחר הנעשה בבית באמצעות מצלמות אבטחה. שאלו את עצמכם עד כמה חשובה לכם התקנה של מצלמות אבטחה ואמצעי מיגון אחרים, שכן אלו מייקרים את העסקה כולה. כיום אגב, הטכנולוגיה מאפשרת לעקוב אחר הנעשה בבית גם באמצעות שליטה מרחוק.
  4. הסכום שאתם מוכנים להשקיע. פתרון אבטחתי טוב יעלה לכם לא מעט כסף. המחיר של מערכת אזעקה יכול לנוע בין 1,000 ש"ח למערכות פשוטות ועד לעשרות אלפי שקלים למערכות מתקדמות ביותר. אם מדובר בדירה רגילה, יהיה מדובר בהשקעה של אלפי שקלים בודדים.


קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.