מצלמות אבטחה לבית: היכן עדיף למקם אותן

06.06.2013

כאשר בוחרים להתקין מצלמות אבטחה לבית, ניתן להתקין אותן במקומות שונים, כאשר לכל אחד מהן יתרון משלו.

חברת אבטחה, שעוסקת בהתקנה מצלמות, עשויה להציע התקנה של כמה מצלמות אבטחה, בנקודות אסטרטגיות, כדי להשיג אבטחה היקפית טובה יותר.

גלוי או סמוי

בני טל - מצלמת אבטחה

בני טל – מצלמת אבטחה

כל חברה לאבטחה, שמתמחה בהתקנה של מצלמות אבטחה, יכולה להציע סוגים שונים של מצלמות. ישנן מצלמות גלויות, מהן כאלה שנועדו למטרות של השגת הרתעה, וישנן מצלמות סמויות. מצלמות סמויות נועדו לתת מענה לצרכים שאינן בהכרח אבטחה של רכוש וכמובן שהן לא משמשות ליצירת אפקט הרתעתי.

התקנה של מצלמות סמויות נועדו, למשל, לאשש (או להפריך) חשד של פגיעה בבן משפחה, כגון קשישים המטופלים על ידי עובדים זרים, או מטפלות של ילדים. לעיתים, מצלמות סמויות נועדו למנוע מצב של ונדליזם או נזק למצלמה עצמה, כאשר מדובר במצלמות ביתיות שמשקיפות על חצר או גינה. מצלמות סמויות, אם כן, ימוקמו במקומות שבהם שוהה האובייקט (אדם או כספת, למשל) לאורך שעות רבות במהלך היממה.

ממד של הרתעה

מומחי ביטחון וחברות אבטחה מתמחות יודעים היטב שהדרך הטובה ביותר להתגונן מפני פשיעה כמו מעשי פריצה ועבירות רכוש שונות, היא לאותת בבירור שהמקום ממוגן. ההנחה בקרב חברות אבטחה מובילות, שיש לה אחיזה ברורה במציאות, היא שהטרחה בהתגברות על מנגנוני אבטחה מתוחכמים יביאו את הפורצים לחפש מקום נוח יותר לפעילות, או במילים אחרות – מקום פחות ממוגן.

לכן, כדי למקסם את ממד ההרתעה, מצלמה תמוקם במקומות אסטרטגיים כגון סמוך לכניסה לבית, למשל במבואה, או מעל מסדרון שמוביל את לב האתר. פעמים רבות תמוקם המצלמה במיקום שמאפשר לה לקלוט כל ניסיון של כניסה לא מורשית מבעד לחלונות או למרפסות, כלומר נקודות תורפה שקורצות לפושעים.

חיצונית או פנימית

חלק גדול ממצלמות האבטחה הביתיות מותקנות מחוץ לבית. בין אם הדבר נעשה בשילוב עם מנגנון אזעקה, ובין אם לאו, הרי שהמטרה היא לצלם את ניסיון הפריצה עצמו.

כאשר מדובר על מצלמה פנימית, כלומר כזאת שמותקנת בתוך הבית פנימה, נהוג לכסות שטחים בעלי משמעות כגון חדרי שינה, חדרים שבהם מוסלקת כספת, חומר סודי או רכוש אחר שנחשב ליקר ערך. בכל מקרה, חשוב שההחלטה באילו מצלמות אבטחה להשתמש והיכן כדאי למקם אותן, תיעשה בסיוע איש מקצוע, שמתאים את אמצעי האבטחה הטובים ביותר, בתאם לצרכים הספציפיים, ובהתאם לתקציב שמועמד לצורך כך.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.