כאב הראש של חברות האבטחה: אקדחים מודפסים

10.07.2013

החידושים הטכנולוגיים הביאו בשנים האחרונות לבעיה משמעותית ומטרידה בכל הנוגע לאבטחה: הדפסת אקדח באמצעות מדפסת תלת-ממדית. למעשה, כל אדם שמחזיק ברשותו מדפסת תלת-ממדית, יכול להדפיס אקדח וגם להשתמש בו. בערוץ 10 אף שודר תחקיר בנושא.

אקדח מודפס (מתוך התחקיר)

אקדח מודפס (מתוך התחקיר)

ההדפסה התלת-ממדית מאפשרת לייצר מוצרים בתנאים ביתיים, על פי תכנון מוקדם. אמנם בשלב הזה המדפסות וחומרי הגלם יקרים, אבל מי שהפרוטה מצויה בכיסו יוכל לרכוש לעצמו מדפסת שכזו לשימוש פרטי, ובאמצעותה לייצר כלי נשק. יתרה מזאת – כיום קיימים ברחבי האינטרנט קבצים רבים שבהם ניתן ללמוד איך להדפיס אקדח, שהופצו בקוד פתוח.

האקדח המודפס עשוי מפלסטיק, ולמרות זאת, מסוגל להרוג ומהווה כאב ראש עבור גופי הביטחון והאבטחה. בתחקיר שערך ערוץ 10, הודפס אקדח מפלסטיק והורכב באופן פשוט למדי. לאחר מכן נלקח כלי הנשק למטווח שבו בוצע הניסוי. ניצב בדימוס דן רונן, לשעבר ראש אגף מבצעים במשטרה, שהתראיין לכתבה, טען כי הסכנה היא שניתן להשתמש באקדח שכזה, ללא רישיון וללא מספר סידורי, לבצע רצח ולהעלים את הראיה המרכזית שהיא כלי הנשק. בניסוי שבוצע, אמנם נשבר קנה האקדח העשוי פלסטיק, אבל הכדור שהיה בו נורה ולא החטיא את המטרה. אגב, בתחקיר הוזכר כי אף ניתן להדפיס כדורים לאקדח מפלסטיק.

האתגר: לא ניתן לעלות על אקדח מודפס

הבעייתיות הקיימת בפני חברת אבטחה למשל, היא לעלות על הימצאותו של האקדח, שיכול להיות מפורק לפני כניסה למקום מסוים, וגם אם הוא מורכב, כוח אבטחה רגיל ואמצעי סריקה לא יעלו על כך. באופן הזה, ניתן להחדיר אקדחי פלסטיק לשדות תעופה או למטוסים. בכתבה המתוארת, הוכנס אקדח לכנסת, והוחזק עשרות מטרים מראש הממשלה, בנימין נתניהו.

הזמינות וקלות השימוש באקדחים מודפסים, הן אתגר גדול עבור גופים העוסקים באבטחה בכלל ובאבטחת אישים בפרט, שיילך ויגבר בשנים האחרונות, ככל שהטכנולוגיה החדשה תתפוס תאוצה. רק לשם המחשת הסכנה, ביומיים הראשונים לאחר שחרור קבצי העיצוב של האקדח המודפס, הם הורדו 100 אלף פעמים על ידי גולשים ברחבי העולם.

צפו בתחקיר ערוץ 10:

חברת האבטחה BTS הוקמה לפני יותר מ-30 שנה על ידי אל"מ (מיל.) בני טל, שנחשב לאחד מראשוני תחום אבטחת האישים למגזר הפרטי. כיום החברה פועלת בארץ ובעולם ובעלת ארבע זרועות מרכזיות. ניתן ליצור קשר 24 שעות ביממה בטלפון 03-5272874/9.



סגור לתגובות.