אבטחת בתים ואמצעי מיגון

30.01.2012

בתקופה האחרונה, ישנם מקרים רבים של פריצות המבוצעות על ידי בדואים מאזור המשולש ועבריינים נוספים בכל רחבי גוש דן. פריצות אלו מתרחשות בעיקר בשעות הלילה ומתאפשרות לרוב בזכות השאננות של בעלי הבתים המשאירים את אבטחת רכושם וחייהם לידי המזל. במאמר הבא, אסביר מנסיונה של חברת האבטחה שלי, כיצד ניתן להקשות על פורצים פוטנציאליים אלו.

חברת אבטחה | חברת שמירה ואבטחה | חברה לביטחוןדבר ראשון והפשוט ביותר – כלבים הם בין גורמי ההרתעה המפחידים ביותר את הפורעים הבדואים. במידה וישנה חצר, יש להציב בה כלבים מאומנים לשמירה, או על כאבל או משוחררים בתוך המתחם. בלא מעט מקרים יצא לנו למצוא ביום המחרת חתיכת בשר אשר נתלשה מרגלו של פורץ שחשב שהוא רץ מהר יותר מהכלבים.

לאלו אשר לא מעוניינים להחזיק את הכלבים בכל שעות היום, ניתן להחזיק כלבן אשר יטפל בכלבים בשעות המנוחה וידאג להם בכלביה ויחזירם בשעות הלילה לשמירה.

מצלמות, ומיגון מתוחכם

אחד אמצעי ההגנה הפופולאריים ביותר הוא מצלמות. הן לא יקרות מדי, הן יעילות וניתנות לניטור ובקרה. ישנן מצלמות היקפיות אשר יודעות לעקוב אחר תנועה. ברגע שהן מזהות תנועה באמצעות חיישנים תרמיים או חיישני נפח, הן עוקבות אחרי הגוף עד ליציאתו מהפריים. ברגע זיהוי התנועה נשלחת התרעה מיידית למוקד או למאבטח. כך גם ישנו כוח אבטחה בדרך וגם תיעוד של הפורץ ודרכי הפעולה שלו.

דרך נוספת להגנה היקפית הינה באמצעות מדרכים על החומה הסובבת את הבית, אשר מתריעים ברגע שיש עליהם תזוזה. כמו כן, ניתן לבצע את אותו הדבר באמצעות עיני לייזר לאורך החומה או הגדר.

בנוסף, בכדי לייעל עוד יותר את ההגנה וההרתעה, ניתן להתקין מערכות תאורה וסאונד המופעלות ברגע שמזוהה תנועה. פרוז'קטורים חזקים יידלקו לכיוון בו זוהתה התנועה, דבר המבלבל ומפתיע את הפורץ ומקל על לכידתו. כמו כן, ישנם רבים המוסיפים פירוטכניקה של סירנות משטרתיות עם צ'קלקות, קולות של ירי ועוד.

האבטחה הפנימית

ברגע שמגיעים לעניין אבטחת פנים הבית, אנו צריכים עוברים לאבטחה אלקטרונית ששונה קצת מהאבטחה הרגילה שמחוצה לו. מסביב לבית עצמו יש לארגן אבטחה של מצלמות סמויות ומצלמות גלויות. כך, במידה והגנב מנסה להמלט מהמצלמות הגלויות נתפוס אותו באמצעות אלו שאיננו יודע על קיומן. מומלץ להתקין מצלמות בגובה העיניים ומזוויות לא שגרתיות.

ניתן למקם חיישני לייזר על דלתות הבית, אשר יתריעו למוקד ברגע של זיהוי תנועה או שינוי בטמפ' בעקבות גוף חם שעובר על ידם.

לחצני מצוקה

אחד הדברים החשובים ביותר שישנם באבטחת הבית, הינו לחצן המצוקה. אין מדובר עוד על אותו לחצן ישן שזכור לכולם, אלא על רשת לחצנים הפזורים ברחבי הבית, במקומות גלויים ולא גלויים, כמו לשל קיר המטבח, מתחת לשיש, מתחת לכורסה עליה בעל הבית נוהג לשבת וכו'.

בנוסף, ישנם לחצנים ניידים כמו תליון או צמיד, עליהם ישנם שני כפתורים. אחד למצוקה בטחונית והשני למצוקה רפואית. באמצעות המכשור המתקדם שברשותנו, מערכת המצוקה מאפשרת לנו לשוחח עם הנזקק לסיוע גם אם איננו יכול לדבר בקול רם או לחלופין נמצא במצוקה רפואית חמורה, על ידי הגברת הקול עד פי 100.

במידת הצורך, כל התיק הרפואי של הלקוח זמין לנו ובטכנולוגיה מיוחדת ניתן אף לנתח את מצבו של הנזקק לסיוע באמצעות קולו וההקשבה לנשימותיו, בדרך שכוחות הסיוע כבר בדרכם. כמובן שאם ישנם מאבטחים מסביב – הם מטפלים במצב מיידית.

לסיכום, המציאות היום מציבה בפנינו אתגרים רבים בשמירה על הבית ורכושנו. המזל הוא שהיא גם מאפשר לנו יכולות אבטחה מהמתקדמות בעולם. אנו מזמינים אתכם למגן את עצמכם ולהבטיח את שלומכם, באמצעות חברת שמירה ואבטחה שתמיד נמצאת צעד אחד לפני כולם.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.