אבטחה אישית לאסיר במאסר בית

21.06.2012

אסירים רבים, בשל בעיות בריאותיות או סיבות אישיות אחרות, מועברים למאסר מחוץ לכותלי בית הכלא. מאסר זה, יתבצע בדרך כלל בביתו של קרוב או במיקום חלופי ולא בביתו של האסיר עצמו.

חברת אבטחה | אבטחה אישית

לפני כחודש, קיבלה חברת האבטחה שלנו פניה מבית המשפט, לאבטחת איש עסקים שקיבל המרה ממאסר בפועל למאסר בית לאור באירותו הרופפת. נוהל זה, מאפשר לשב"ס להתחשב באנשים אשר עבריינותם גבולית, אך בריאותם רופפת מאוד, ולהעניק להם גישה לטיפול רפואי צמוד.

במקרה זה, נשכר בית חלופי עבור האסיר, במיקום קרוב לבית חולים. ברגע השחרור, הוצמד אזיק אלקטרוני לרגלו של האסיר, אשר כל תנועה שלו מנוטרת ויציאתו מטווח התנועה המותר – מתריעה ישירות ליחידה המפקחת עליו.

זוהי כמובן, לא הפעם הראשונה שחברת האבטחה שלנו מקבלת משימה שכזו, אך גם איננו לוקחים כל משימה. נושא משמעת האסיר הוא עקרון חשוב עבורנו ואנו מקפידים לעבוד תחת הגבלות ודרישות נוקשות. על האסיר להשמע לרראש צוות המאבטחים, נאסר על האסיר להביא אורחים ללא תיאום ואלו שכן, כמובן עוברים סינון.

כל תזוזה מתחום הבית דורשת את אישורם של בית המשפט והשב"ס, כאשר אנו מעבירים את כל הבקשות ומנהלים את המשימה דרך עורכ דין בצורה מסודרת. טיפול רפואי בשעות קבועות, איסוף, חזרה וליווי צמוד.

לפני שאנו ניגשים לאבטחת אסיר, ישנו הסכם קפדני ביותר, עליו חותמים האסיר ומשפחתו. לקראת יציאתו מן הכלא, עובר האסיר את השרשרת הביורוקרטית, תוך שאנו חותמים על ההשגחה עליו והוא עובר לרשותנו. לעיתים נדירות ישנה התנגדות של שכנים סמוכים לשיכונו של אסיר מאובטח בקרבתם, אך לרוב הכל מתנהל בשקט ואין לאף שכן מושג מי השוכן בבית.

האבטחה סביב האסיר היא חמושה ומתבצעת מסביב לשעון. אין מאפשרים לאסיר לצאת ולאחרים להיכנס ללא אישור מפורש ובדיקת התכנות מקדימה. אנו הופכים לסוהרים לכל דבר ומדווחים לשב"ס והשירותים הרפואיים על מצבו בכל עת, לרווחת האסיר והסובבים.



קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.