אבטחה אלימה ביותר במגזר הערבי ללא אלימות

25.12.2012

המאמר נכתב על ידי אל"מ (במיל') בני טל – מייסד ובעלים של חברת האבטחה בי.טי.אס סקיוריטי

השבוע פנה אלינו משרד עורכי דין שביקש מחברתנו לתפוס שני עסקי מזון הפועלים במגזר הערבי. עורך הדין שהפך ללקוח שלנו מונה לכונס נכסים של העסקים הללו. לכאורה מדובר היה על הנייר במלאכה הפשוטה אך צריך לזכור שבמגזר הערבי דבר אינו פשוט – ועם נתוני הפתיחה האלה התחלנו את המבצע.

איסוף המודיעין הוא קריטי

מבחינתנו השלב הראשון היה לתצפת על שני בתי העסק ועקבנו אחר דפוסי הפעולה שלהם 24 שעות ביממה. ראינו בדיוק מי מגיע לחניה ובאיזו שעה – מי פותח את בית העסק, מתי מגיעות הסחורות, מתי מגיעים השותפים וכיוצא באלה. רק אחרי שאספנו את כל המודיעין, תכננו את קווי הפעולה והמשכנו לשלב השני.

החלטנו שאנחנו מתכנסים במקום מסתור בכניסות לכפרים והעברנו תדריך מפורט למפקדי הכוחות ולמנעולנים שהיו אמורים לבצע את מלאכת התפיסה בפועל. מעבר לכך, כשיצאנו לדרך הגענו מגובים בעורכי הדין, צווים מסודרים וצוותי צילום שתיעדו את המבצע כולו – מתחילתו ועד סופו.

המבצע כולו צולם ותועד – והחומרים הרלוונטיים הוחרמו

המאבטחים שהבאנו למקום אבטחו את שני המתקנים, עשרות האנשים שהגיעו למקום מנעו מגע פיזי כך שלמעשה המנעולנים פרצו את המנעולים והשתלטנו על שני המתקנים ללא אלימות של ממש.

לבקשתם של עורכי הדין ששכרו את שירותנו נעשה רישום וצילום מיידי של כל התכולה וזאת לצד תפיסת כל החומרים הרלוונטיים להנהלת החשבונות והמחשבים שנמצאו במקום. בין יתר הדברים שהוחרמו על ידינו היה גם חומר שהראה כי החנויות נמכרו לאח ששילם בשיקים דחויים עד שנת 2014. כל החומר שתפסנו ישמש בשלב מאוחר יותר את בית המשפט כיוון שהמסמכים מעידים לכאורה על הברחת רכוש והברחת תגמולים.

הערך המוסף של הפעולה כולה היה ביצוע של פעולת אבטחה אלימה ביותר ללא אלימות של ממש – וזהו סוד המקצוע שלנו – בזכות הניסיון המקצועי שצברנו במשך לא פחות מ-34 שנים.




קטגוריות:מאמרים

סגור לתגובות.